سیستم تمرینی دراپ ست؛ سیستمی مناسب برای چربی‌سوزی

در حال حاضر سیستم‌های تمرینی مختلفی وجود دارند که می‌توانید با توجه به نیاز و شرایط خود، آن‌ها را پیاده‌سازی کنید. یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های تمرینی، سیستم دراپ ست است. این سیستم مناسب ورزشکارانی است که می‌خواهند عضلاتی ورزیده داشته باشند. سیستم تمرینی دراپ ست می‌تواند در عین چربی‌سوزی، باعث حجم گرفتن بدن نیز بشود. به همین خاطر، می‌توان گفت افرادی که می‌خواهند در عین کاهش وزن برای خود بدنی آماده ایجاد کنند، این سیستم را برای تمرین انتخاب می‌کنند. در این مطلب از مجموعه گیشا اسپرت با این سیستم تمرینی آشنا می‌شویم.

دراپ ست؛ سیستمی که شما را جذب خود می‌کند

اگر بخواهیم لیستی از سیستم‌های تمرینی پیشرفته تهیه کنید، قطعا به دراپ ست اشاره خواهیم کرد. این سیستم از دو اصل تشکیل شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تمام کردن ست اول تا حد ناتوانی عضلات و انتخاب ست دوم بدون استراحت یا با استراحت کوتاه با وزن‌های سبک‌تر اشاره کرد.

سیستم تمرینی دراپ ست

مزایای اجرای سیستم دراپ ست

سیستم تمرینی دراپ ست را می‌توان در دسته تمرینات مقاومتی قرار داد که تلاش می‌کند تا از تمام ظرفیت عضلات استفاده کند. هدف این سیستم ساخت عضله‌های بیشتر نسبت به ست‌های معمولی است. به همین خاطر، ممکن است انجام آن برای هرکسی آسان نباشد.

اگر بخواهیم سیستم تمرینی دراپ ست را کمی تخصصی‌تر بررسی کنیم، باید بگوییم این سیستم به عضلاتی که دچار افت شده‌اند شوک می‌دهد و باعث می‌شود که دوباره و به سرعت به حالت اولیه خود برگردند. به همین خاطر، ممکن است تا چند روز بعد از ورزش درد زیادی را تجربه کنید.

اجرای سیستم تمرینی دراپ ست مزایای زیادی دارد و باعث می‌شود که سریع‌تر از همیشه به اندام دلخواه خود برسید. در کنار حجم‌سازی، این سیستم می‌تواند استقامت عضلانی را نیز افزایش دهد و باعث شود که بتوانید ست‌های طولانی‌تری را انجام دهید. در ادامه با این مزایای آشنا می‌شویم.

دراپ ست باعث افزایش رشد عضلات می‌شود

سیستم دراپ ست باعث می‌شود که بتوانید سرعت رشد عضلات شما تا حد زیادی بیشتر شود. برای بررسی دقیق این موضوع، آزمایشاتی انجام شد که در آن این سیستم برای ۶ هفته مورد بررسی قرار گرفت. در این آزمایش، دو گروه ایجاد و با هم مقایسه شدند. گروه اول موظف شد که تمرینات را به صورت عادی و دیگری تمرینات را به صورت دراپ ست انجام دهد. در نتایج مشخص شد که افرادی که تمرینات دراپ ست را انجام می‌دادند، افزایش عضلانی بهتری داشته‌اند و این به دلیل فشار زیادی بود که به عضلات وارد شده بود.

سیستم تمرینی دراپ ست

در بررسی دقیق‌تر دراپ ست مشخص شد که این سیستم تمرینی باعث خسته شدن تمام فیبرهای عضلانی می‌شود. به همین خاطر، این فیبرها افزایش حجم پیدا می‌کنند. زمانی که یک ست تمام شده و ست بعدی شروع می‌شود، فیبرهای عضلانی انقباض بیشتری پیدا می‌کنند و همین باعث می‌شود که افزایش حجم در دراپ ست، بیشتر از سیستم تمرینی عادی باشد.

دراپ ست استقامت عضلانی را افزایش می‌دهد

سیستم تمرینی دراپ ست می‌تواند در کنار افزایش حجم عضلات، میزان تحمل فشار آن‌ها را نیز افزایش بدهد. برای بررسی این موضوع آزمایشاتی روی ۹ مرد جوان غیرورزشکار انجام شد که برخی از آن‌ها تمرینات معمولی و برخی دیگر تمرینات دراپ ست را انجام می‌دادند. بعد از گذشت مدتی مشخص شد که افرادی که سیستم تمرینی دراپ ست را انتخاب کرده بودند، استقامت عضلانی بیشتری پیدا کرده بودند. این در حالی است که اگر افراد دیگر با تمرینات عادی می‌خواستند به این استقامت برسند، باید زمان بیشتری را صرف ورزش می‌کردند.

سیستم دراپ ست باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود

سیستم تمرینی دراپ ست یک سیستم تمرینی فشرده است. در این سیستم، فاصله زمانی بین ست‌ها کاهش پیدا کرده است. به همین خاطر، می‌توان گفت که اگر این سبک تمرین را برای خود انتخاب کنید، می‌توانید در زمان ورزش کردن خود صرفه‌جویی داشته باشید. البته توجه داشته باشید که این فشردگی زمانی نباید بیش از حد باشد. در غیر این صورت، به عضلات خود فشار بیش از حدی را وارد می‌کنید که منجر به آسیب جدی می‌شود.

چگونه می‌توان سیستم دراپ ست را پیاده‌سازی کرد

همان‌طور که گفته شد، برای پیاده‌سازی سیستم تمرینی دراپ ست نیاز دارید که با نهایت توان خود ست اول را پشت سر بگذارید. این سیستم را می‌توان برای هر نوع ورزش بدنسازی از جمله جلوبازو و جلوبازو هالتر پیاده‌سازی کرد. همچنین در ورزش‌هایی مانند سیم‌کش و فلای نیز امکان پیاده‌سازی آن وجود دارد.

شما می‌توانید برای ست اول سیستم در‌اپ ست، ۶ الی ۸ بار حرکت مورد نظر را تکرار کنید. توجه داشته باشید که این کار را با سنگین وزن ممکن و با نهایت توان انجام بدهید. برای ست دوم می‌توانید ورزنه‌ها را از ۱۰ تا ۳۰ درصد سبک کنید. اما به‌جای نهایتا ۸ بار، شما می‌توانید تا ۱۲ بار حرکت مد نظر خود را تکرار کنید.

سیستم تمرینی دراپ ست

ست سوم در سیستم تمرینی دراپ ست معمولا نیاز به تشخیص مربی دارد. در صورتی که قصد انجام این ست را نیز دارید، می‌توانید وزنه را دوباره بین ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهید. در این ست نیز می‌توانید بین ۱۲ تا ۱۵ بار حرکت مورد نظر را تکرار کنید.

دراپ ست چه معایبی دارد؟

دراپ ست در عین تمام مزایایی که برای ورزشکاران دارد، دارای معایبی نیز هست. از جمله معایب این سیستم تمرینی می‌توان به فشار زیاد به بدن و نیازمند برخورداری از بدنی نسبتا آماده برای اجرای اصولی است. به این معنی که افراد آماتور نمی‌توانند این سیستم تمرینی را اجرا کنند.

دراپ ست؛ مناسب علاقه‌مندان به تمرینات سنگین بدنسازی

اگر به دنبال چربی‌سوزی و در عین حال افزایش حجم و استقامت عضلات خود هستید، سیستم تمرینی دراپ ست می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. برای اجرای این سیستم نیاز به دمبل و لوازم ورزشی در وزن‌های مختلف دارید. شما می‌توانید این لوازم را از مجموعه گیشا اسپرت با بالاترین کیفیت و با تضمین قیمت خریداری کنید. برای این منظور، تنها کافی است وارد دسته‌بندی محصولات ما شوید.