تمرین با آرایش، منافذ پوست را به طور کامل می‌بندد

با وجود اینکه بسیاری از ما پیش از بیرون آمدن از منزل تلاش می‌کنیم چهره خود را آرایش کنیم، اما نباید فراموش کنیم که فعالیت‌های ورزشی به شکل مستقیم می‌توانند تعریق بدن را افزایش دهند. این مساله به هیچ عنوان با وجود ترکیبات آرایشی روی پوست صورت ما سازگار نیست. همچنین تعریق، از عملکردهای طبیعی بدن برای خنک‌سازی پوست است و می‌تواند به دفع آلودگی‌ها کمک کند. در نتیجه اگر پوست صورت به واسطه میکاپ کردن پوشانده شده باشد، همین آلودگی‌ها دیگر از پوست خارج نمی‌شوند. در این مطلب از سایت گیشا اسپرت قصد داریم معایب تمرین با آرایش را به شما معرفی کنیم.

عوارض خطرناک تمرین کردن با آرایش

ترکیب شدن ذرات عرق با چربی‌های طبیعی پوست در زمان داشتن میکاپ می‌تواند باعث انسداد روزنه‌های پوستی شود و رشد باکتری‌های آکنه‌زا در پوست صورت را افزایش دهد. اما در این بین مشکل بدتری هم می‌تواند ایجاد شود. در حقیقت زمانی که روزنه‌های تعریق باز می‌شوند، تمامی ترکیبات قرار گرفته در سطح پوست مانند ترکیبات آرایشی و ذرات آلودگی هوا به درون این روزنه‌ها وارد شده و مشکل انسداد یا گرفتگی روزنه‌ها را ایجاد می‌کنند.

تمرین با آرایش

در نهایت این مشکل نیز می‌تواند جوش‌های پوستی را برای صورت شما به دنبال داشته باشد. همچنین احتمال تشکیل بثورات حرارتی یا میلیاریا نیز در این شرایط افزایش پیدا می‌کند. این بثورات به صورت جوش‌های ریز خارش‌دار پوستی خود را نشان می‎دهد و باعث می‌شود تا مکانیسم طبیعی تنفس پوست دچار اختلال شود.

تمرین کردن با آرایش باعث تحریک چشم‌ها می‌شود

چشم‌ها و پلک‌ها بخش حساسی از صورت هستند و زمانی که شما آرایش می‌کنید به راحتی قرمز شده یا تحریک می‌شوند. اگر با آرایش روی پلک‌های خود ورزش می‌کنید، توجه داشته باشید که این غدد ممکن است مسدود شوند و پوست شما را قرمز و خشک کنند. آرایش چشم در زمان ورزش نیز می‌تواند شما را مستعد جوش زدن کند. گل مژه، عفونتی است که در فولیکول مژه یا غده اشکی ایجاد می‌شود.

گل‌ها می‌توانند روی پلک یا زیر پلک در امتداد خط مژه ایجاد شوند. اگر آرایش یا باکتری باعث مسدود شدن یک فولیکول یا غده در ناحیه چشم شود، می تواند به گل مژه تبدیل شود. اگر چه وسوسه‌انگیز است که گودی مانند جوش را بیرون بیاورید، اما باید به هر قیمتی از دست زدن به آن اجتناب کنید و بگذارید خود به خود خوب شود.

نکاتی برای به حداقل رساندن تاثیرات تمرین با آرایش

از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بانوان مخدوش شدن خط چشم، کرم پودر و سایر لوازم آرایشی در زمان تعریق حین فعالیت ورزشی است. توجه داشته باشید که تناسب اندام بسیار مهم است اما در کنار آن باید به سلامت پوست خود نیز توجه کنید. در حقیقت اگر می‌خواهید میکاپی برای باشگاه داشته باشید، این آرایش مخصوص باید سبک باشد. بهتر است بعد از آرایش پودر فیکساتور را روی قسمت T صورت بزنید. منظور از بخش T، خط پیشانی و بین ابروها تا چانه است. این قسمت در مقایسه با سایر قسمت‌های صورت بسیار چرب است و بیشتر هم عرق می‌کند. هچنین باید از دستمال‌هایی که قدرت بالایی در جذب عرق دارند، استفاده کنید.

تمرین با آرایش

به هیچ عنوان در زمان تمرین در باشگاه از کرم پودر استفاده نکنید

چند دقیقه بعد از شروع به ورزش، بدن شروع به عرق کردن می‌کند. در حقیقت عرق کردن راهکاری برای خروج سموم داخل بدن از منافذ پوست است. در صورتی که منافذ پوست را با استفاده از کرم ببنید، از خروج عرق و سموم جلوگیری کرده‌اید.

استفاده از ریمل در زمان تمرین با آرایش

در بخش قبلی تا حدودی با تاثیرات کرم روی منافذ پوستی آشنا شدید، به همین دلیل بهتر است از لوازمی استفاده کنید که روی پوستتان را نگیرد. ریمل از آن دسته از لوازمی است که میتوانید با خیال راحت در آرایش ورزشی خود به کار ببرید. ریمل باعث زیبایی مژه ها می‌شود و در زمان عرق کردن هیچ گونه برخوردی با پوست ندارد. به همین دلیل می‌توانید با ریمل به زیبایی‌های چشم خود در هنگام ورزش بیافزایید. البته لازم به ذکر است که همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، استفاده از بیش از حد از ریمل در میکاپ‌های سنگین، خطرات زیادی برای چشمان شما به همراه خواهد داشت.

آیا می‌توانیم برای تمرین کردن با آرایش از رژ لب استفاده کنیم؟

یکی از سوالات رایج بانوان برای آرایش کردن در زمان تمرین این است که آیا می‌توان از رژ لب استفاده کرد؟ به طور کلی رژ لب از جمله لوازم آرایشی است که تاثیر فراوانی بر روی ظاهر دارد. شما با انتخاب یک رژ لب باکیفیت و خوش‌رنگ می‌توانید بدون اینکه به پوست آسیبی را وارد کنید، در چهره خود تغییراتی را بدهید. در حقیقت استفاده از رژ لب در زمان تمرین کردن آسیبی به صورت شما نمی‌زند.

چگونه بعد از ورزش آرایش خود را پاک کنیم؟

پوست در هر لحظه نیاز به تنفس دارد. به خصوص در زمان ورزش کردن که عرق می‌کنید بهتر است هیچ لایه‌ای روی پوست نباشد. اگر می‎خواهید پوستی شفاف و سالم داشته باشید به طور مرتب قبل و بعد از ورزش صورت خود را پاک کنید. استفاده از سرم آبرسان نیز در این زمینه توصیه می‌شود.

از جمله مراحل پاک کردن آرایش باشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابتدا صورتتان را به کمک پاک‌کننده چرب پاک کنید. زیرا چربی به سادگی در چربی حل می‌شود
  • برای پاکسازی صورت از پاک‌‌کننده‌های بر پایه آب باید استفاده کنید
  • چربی‌ها و تمامی مواد آرایشی را از سطح پوست پاک و سپس صورت خود را بشویید
  • در این مرحله می‌توانید به سراغ ماسک‌های مخصوص و مرطوب‌کننده‎‌ها بروید
  • سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید
  • حال باید از آب‌رسان و مرطوب‌کننده استفاده کنید
تمرین با آرایش

گیشا اسپرت؛ مرجعی تخصصی برای خرید لوازم و اکسسوری‌های ورزشی

توصیه می‌شود پیش از تمرین، آرایش صورت خود را با استفاده از آب یا پد آرایشی پاک کنید و بلافاصله بعد از تمام شدن ورزش صورت خود را بشویید تا عرق و چربی طبیعی پوست روی صورت نماند. در نهایت فراموش نکنید که باید دوش بگیرید. همچنین ماسک‌های صورت خاک رسی یک تمیز‌کننده قوی هستند و به دلیل دارا بودن اسید سالیسیلیک یک ضد التهاب فوق‌العاده برای پوست صورت نیز به شمار می‌آیند. مجموعه گیشا اسپرت یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین لوازم ورزشی مردانه و زنانه است. شما از طریق مراجعه به سایت ما می‌توانید برترین محصولات ورزشی را با قیمت مقرون‌به‌صرفه خریداری کنید.

سوالات متداول

آیا در زمان تمرین می‌توان از اکستنشن مژه استفاده کرد؟

اکستنشن آسیبی به صورت وارد نمی‌کند.

آیا در زمان تمرین می‌توان از لنز استفاده کرد؟

استفاده از لنز در زمان تمرین خطرناک است زیرا در شرایط طبیعی به چشم‌ها در طول ورزش فشار زیادی وارد می‌شود که لنز نیز به خودی خود این فشار را چندین برابر به چشم وارد می‌کند.

آیا از مداد و خط چشم می‌توان در طول تمرین استفاده کرد؟

اگر برای تمرین با آرایش می‌خواهید از مداد چشم و خط چشم استفاده کنید باید به سراغ مداد چشم و خط چشم‌های ضد آب بروید.