نوع روش دویدن روی تردمیل بر چربی سوزی تاثیرگذار است

بسیاری از افرادی که قصد کاهش وزن دارند، از تردمیل استفاده می‌کنند. استفاده از این وسیله ورزشی یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن است. این روش کاهش وزن، باعث افزایش ضربان قلب شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، شناخت روش‌های مختلف دویدن روی تردمیل، کمک بسیاری به سریع‌تر شدن روند کاهش وزن آن‌ها می‌کند. در این مطلب به انواع روش دویدن روی تردمیل برای چربی سوزی اشاره می‌کنیم.

انواع روش دویدن روی تردمیل برای چربی سوزی

برای به دست آمدن بهترین نتیجه از دویدن روی تردمیل برای چربی‌سوزی، باید با انواع روش‌های دویدن روی این وسیله آشنا بود. روش‌های مختلف استفاده از تردمیل نتایج متفاوتی به همراه دارد و برای افرادی که از این وسیله استفاده می‌کنند، آگاهی از این روش‌ها ضروری است. در ادامه به معرفی انواع روش دویدن روی تردمیل برای چربی سوزی می‌پردازیم.

روش دویدن روی تردمیل برای چربی سوزی

از شیب تردمیل برای کالری سوزی بیشتر استفاده کنید

دویدن در سربالایی بسیار سخت‌تر از دویدن در حالت عادی است و به انرژی بیشتری نیاز دارد. اضافه کردن شیب بیشتر به تردمیل باعث افزایش سوختن کالری می‌شود. این کار باعث فعال شدن عضلات بیشتری شده و در نتیجه تاثیر بیشتری در چربی‌سوزی افراد دارد. حتی استفاده از شیب یک درصد، تاثیر بیشتری در کاهش وزن شما نسبت به استفاده بدون شیب از تردمیل خواهد داشت.

به صورت شدید ولی در زمان کم‌تری بدوید

زمانی که قصد کاهش وزن دارید، یک روش مناسب برای دویدن روی تردمیل برای چربی‌سوزی دویدن با سرعت زیاد ولی در مدت زمان کم است. این روش برای افرادی که قصد ثابت نگه‌داشتن وزن خود را دارند، روش مناسبی نیست. اما افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. چرا که با استفاده از این روش، افرادی که اضافه وزن دارند، می‌توانند کالری بسیار بیشتری بسوزانند.

برای چربی سوزی از یک روش روتین دویدن روی تردمیل استفاده نکنید

یکی از روش‌هایی که با آن افراد می‌توانند وزن خود را کاهش دهند، خارج شدن از یک برنامه روتین دوییدن روی تردمیل است. شما باید برای نتیجه بهتر از روش‌های مختلف کاهش وزن برای چربی‌سوزی استفاده کنید. این کار باعث تسریع در چربی‌سوزی می‌شود و یکی از بهترین روش‌هایی است که در کاهش وزن به شما کمک می‌کند.

سرعت مناسب خودتان را پیدا کنید

برای این که بهترین نتیجه را از دویدن روی تردمیل به دست آورید، باید سرعت مناسب خود را در دویدن پیدا کنید. سرعت مناسب برای شما سرعتی است که با آن بتوانید دو تا پنج دقیقه بدون مشکل روی تردمیل بدوید. در این سرعت شما می‌توانید بدون این که احساس خستگی بکنید، به مرور زمان قدرت خودتان را افزایش دهید.

روش دویدن روی تردمیل برای چربی سوزی

با استفاده از پیدا کردن منطقه چربی سوزی روش دویدن خود را انتخاب کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای چربی‌سوزی روی تردمیل، پیدا کردن منطقه چربی‌سوزی و انتخاب روش دویدن بر اساس آن است. برای پیدا کردن منطقه چربی، باید حداکثر ضربان قلب خود را در طول یک دقیقه محاسبه کنید. برای این کار باید سن شما از عدد ۲۲۰ کم شود. با این روش شما با حفظ کردن ضربان قلب خود در منطقه چربی‌سوزی به مدت مشخص، می‌توانید به کاهش وزن دلخواه خود برسید. این شیوه، علمی‌ترین و آسان‌ترین روش دویدن روی تردمیل برای چربی سوزی در خانه است و به مشورت با پزشک یا مشاور نیازی ندارد.

یکنواخت ندوید

بهترین روش دویدن روی تردمیل برای چربی سوزی، این است که یکنواخت ندوید. نوع صحیح دویدن در این روش این‌گونه است که باید سرعت تردمیل را ۳ دقیقه در حالت متوسط قرار دهید و ۳ دقیقه سرعت آن را کم و زیاد کنید. انجام این کار در مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه در روز، بهترین روش دویدن روی تردمیل برای چربی‌سوزی است. همچنین حرکت به کناره‌ها در هنگام دویدن، برداشتن گام‌های کوتاه، رها کردن میله‌های تردمیل و تحت فشار قرار دادن خود به افزایش کارایی این روش کمک می‌کند.

 انتخاب روش غلط دویدن روی تردمیل ؛ دلیل اصلی آسیب به زانوها

انتخاب روش مناسب برای دویدن روی تردمیل، ارتباط مستقیمی با درد زانوها دارد. به‌طور معمول استفاده از تردمیل نه باعث آسیب به زانوها می‌شود و نه درد آن‌ها را تسکین می‌دهد. باید توجه داشت که درد زانوها دلیلی برای انجام تمرینات تردمیل نیست و با مشورت پزشک می‌توان از تردمیل استفاده کرد. اما نکته مهم در استفاده از این وسیله ورزشی، اتخاد بهترین روش دویدن روی تردمیل برای چربی سوزی است.

روش دویدن روی تردمیل برای چربی سوزی

اگر با پاشنه‌های پای خود روی تردمیل حرکت کنید یا با سرعت زیادی بدوید، زانوهای شما آسیب می‌بینند. همچنین حرکت کردن روی انگشتان پا باعث می‌شود که زانوها فشار بیشتری را تحمل کنند و نیروی بیشتری را برای حرکت کردن نیاز داشته باشند. بهترین روش دویدن روی تردمیل برای چربی‌سوزی که آسیبی به زانوهای شما نرساند، قرار گرفتن وسط پاها روی سطح تردمیل است. این کار به تعادل نیرو هنگام راه رفتن کمک می‌کند و باعث می‌شود که تمام نیروها در یک نقطه جمع نشوند.

بنابراین درد زانو، ناشی از استفاده از تردمیل نیست، بلکه به روش استفاده از آن بستگی دارد. زمانی که در هنگام استفاده از تردمیل با درد زانو مواجه می‌شوید، باید علت را در روش استفاده از تردمیل جست‌وجو کنید. بهترین روش دویدن روی تردمیل برای چربی سوزی باید سلامت شما را تضمین کند.

سرعت بالای چربی سوزی با انتخاب بهترین روش دویدن روی تردمیل

کاهش وزن با استفاده از تردمیل یکی از بهترین و سالم‌ترین روش‌هایی است که نه تنها آسیبی به بدن نمی‌رساند، بلکه فواید زیادی را برای افراد به همراه دارد. انتخاب بهترین روش دویدن روی تردمیل از مهم‌ترین اقداماتی است که افراد دارای اضافه وزن باید در استفاده از این وسیله انجام دهند. اگر قصد چربی‌سوزی با دویدن روی تردمیل را دارید، فروشگاه گیشا اسپرت یکی از بهترین مراجع برای خرید انواع لباس، اکسسوری، کفش و قمقمه ورزشی است. شما می‌توانید این محصولات را با بهترین قیمت از فروشگاه ما به‌صورت اینترنتی خریداری کرده و جلوی درب منزل خود تحویل بگیرید.