آیا تقویت عضلات فک و زاویه دار کردن صورت ممکن است؟

فک یکی از مهم‌ترین بخش‌های صورت انسان است که دارای چندین استخوان و عضله است. فک همچنین تاثیر زیادی در زیبایی صورت زنان و مردان دارد. به‌همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای تقویت و زاویه دار کردن صورت و عضلات فک هستند. برای دستیابی به این هدف، راهکارهای فراوانی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به جراحی فک، تزریق ژل، تمرین‌های ورزشی و استفاده از محصولاتی مانند دستگاه تقویت عضلات فک اشاره کرد. در این مطلب با این راهکارها و مزایای تقویت عضلات فک و زاویه‌دار کردن صورت آشنا می‌شویم.

مزایای تقویت عضلات فک و زاویه دار کردن صورت

معیارهای فراوانی برای زیبایی صورت در مردان و زنان در نظر گرفته می‌شوند یکی از آن‌ها فرم فک و شکل عضلات آن است. برای مثال وجود خط فک نرم و ریز در بانوان و وجود خطوط فک قوی و صورت زاویه در این ناحیه از معیارهای زیبایی به‌شمار می‌آید.

تقویت عضلات فک اما مزایای دیگری نیز دارد که برخی از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

  • داشتن خط فک قوی و صورت زاویه‌دار، حس قدرت و تسلط و اراده قوی را القا می‌کند
  • داشتن فک قوی در ورزش‌های رزمی یک ضرورت و عاملی برای موفقیت در این ورزش‌ها و پیشگیری از مشکلاتی مانند در رفتن فک است
  • تقویت عضلات فک نشانه‌ای برای سلامت و سرزندگی فرد به‌شمار می‌آید
  • زاویه‌دار کردن صورت با تقویت عضلات فک، باعث افزایش زیبایی لبخند شما می‌شود
  • داشتن فک قوی باعث جویدن بهتر غذا و پیشگیری از مشکلات گوارشی می‌شود
  • داشتن فک قوی باعث بهبود مهارت‌های گفتاری و ادای بهتر کلمات می‎‌شود

راهکارهای تقویت عضلات فک و زاویه دار کردن صورت

راهکارهای بسیار متعددی برای تقویت عضلات فک و زاویه‌دار کردن صورت پیشنهاد شده‌اند که می‌توان آن‌ها را در دو گروه راهکارهای مبتنی‌بر ورزش و راهکارهای درمانی از نوع جراحی و روش‌های کم‌تهاجمی تقسیم‌بندی کرد. روش جراحی کاری دشوار و تخصصی است و بیشتر برای نابهنجاری‌ها  و مشکلات شدید استفاده می‌شود. در روش‌های کم‌تهاجمی نیز موادی مانند فیلر، بوتاکس و چربی استفاده می‌شود که ممکن است دارای عوارضی باشند و معمولا راهکارهایی دائمی نیستند.

در مقابل راهکارهای مبتنی‌بر ورزش کاربرد و تاثیر بیشتری دارند. یوگای صورت، حرکات ورزشی برای تقویت صورت و استفاده از برخی ابزارهای ورزشی مانند دستگاه فرم‌دهی صورت و زاویه فک از جمله این راهکارها هستند که هر کدام تاثیرات و روش متفاوتی دارند.

تقویت و زاویه دار کردن صورت و عضلات فک

 تمرین عضلات فک و زاویه دار کردن صورت با ورزش

آیا می‌دانستید که بیش از ۵۷ عضله در ناحیه فک و گردن ما وجود دارند؟ نکته جالب دیگر این‌که میزان قدرت این عضلات، تعیین کننده شکل آن‌ها و در نتیجه شکل صورت است. تمرینات ورزشی مختلفی برای تقویت این عضلات وجود دارند که برخی از آن‌ها را به‌طور خلاصه با هم مرور می‌کنیم.

تمرین گردن

برای تمرین گردن ابتدا روی زمین بخوابید. چانه خود را به قفسه سینه نزدیک کرده و سر را از روی زمین بلند کنید. سپس سر روی زمین قرار دهید و چانه را کمی به سمت بالا بکشید. این حرکت را می‌توان در یک ست ۳ تا ۱۰ تایی انجام داد.

تقویت و زاویه دار کردن صورت و عضلات فک

تمرین چانه

یکی دیگر از تمرین‌های ورزشی برای تقویت فک، تمرین چانه است. در این تمرین کافی است سر و گردن را تقریبا ثابت نگه دارید و سعی کنید چانه را از جلو به سمت عقب و گردن فشار دهید و نزدیک کنید. یعنی حالتی که عضلات گردن در دو طرف فک، متورم شود. این حرکت را نیز می‌توان در ۳ تا ۱۰ ست انجام داد.

تمرین زبان

برای تمرین زبان باید زبان خود را به سقف دهان در ناحیه پشت دندان‌ها بچسبانید. زیرا با این حالت، عضلان گردن نیز درگیر می‌شوند. در ادامه زبان را به بالا فشار می‌دهید طوری‌که سقف دهان را بپوشاند. سپس زبان را به سمت پایین آورده و به کف دهان بچسبانید و فشار دهید. این تمرین را می‌توانید به‌طور روزانه در ۳ ست ۱۵ تایی انجام دهید.

تقویت و زاویه دار کردن صورت و عضلات فک

تمرین با دستگاه مخصوص فک

برای ورزش دادن فک و تقویت عضلات آن می‌توان از برخی ابزارهای ورزشی نیز استفاده کرد که دستگاه فرم‌دهی صورت و زاویه‌دار کردن فک از جمله آن‌ها است. این دستگاه حالتی ارتجاعی دارد و می‌توانید با گاز گرفتن آن، عضله‌های فک را تقویت کنید. تعداد پیشنهادی این تمرین ورزشی در هر ست، ۴۰ بار است.

معرفی دستگاه فرم‌دهی صورت و زاویه فک jawline مدل chinga

یکی از بهترین دستگاه‌های تقویت عضلات فک، دستگاه فرم‌دهی صورت و زاویه فک jawline مدل chinga است. این دستگاه ۷۵ عضله را در صورت و گردن درگیر می‌کند و یک خط فک تراشیده و زیبا را ایجاد می‌کند. این دستگاه قابل حمل و بسیار کوچک و دارای طراحی ارگونومیگ و از جنس پلیمر مقاوم سیلیکون است. بنابراین می‌تواند با فعال کردن عضلات فک از طریق حرکاتی مشابه جویدن، باعث تقویت عضلات این ناحیه شود.

بهترین روش استفاده از دستگاه زاویه‌ساز فک

همان‌طور که پیشتر گفتیم تمرین با دستگاه زاویه‌ساز فک jawline مدل chinga به سادگی با گاز گرفتن آن انجام می‌شود. شما می‌توانید این حرکت را در ۴ ست ۴۰ تایی در طول روز انجام دهید و عضله‌های فک و صورت را تقویت کنید. انجام تمرینات مداوم با این دستگاه اثرگذاری بسیار بیشتری نسبت به تمرین‌های ورزشی ساده دارد. به‌صورتی‌که با ادامه تمرین‌ها در مدت ۳ تا ۴ هفته نتایج آن را مشاهده خواهید کرد.

برخی از مزایای این دستگاه را با هم مرور می‌کنیم:

  • این دستگاه سبک و قابل حمل است
  • دستگاه زاویه‌ساز فک jawline مدل chinga دارای موادی کاملا بهداشتی و بی‌ضرر برای بدن است
  • این دستگاه خاصیت ارتجاعی خود را تا مدت‌ها حفظ می‌کند

خرید دستگاه زاویه‌ساز فک jawline مدل chinga از فروشگاه گیشا اسپرت

تقویت عضله‌های فک روشی برای ایجاد صورتی زاویه‌دار و افزایش زیبایی چهره در زنان و مردان است. میزان تقویت این عضلات در مورد مردان اما باید بیشتر باشد. از سوی دیگر تقویت عضله‌های فک مزایای دیگری هم مانند گوارش بهتر، افزایش اعتماد به نفس، القا حس قدرت و … دارد. برای دستیابی به همه این مزایا می‌توانید از دستگاه زاویه‌ساز فک jawline مدل chinga صورت استفاده کنید. ما در فروشگاه گیشا اسپرت، این دستگاه را با بهترین کیفیت و قیمت به شما عرضه می‌کنیم.