قصد داریم در این مقاله تجهیزات لازم برای یک بدنساز حرفه‌ای را برای شما ورزشکاران عزیز معرفی کنیم.اگر ورزشکار هستید، به خصوص در رشته های بدنسازی، فیتنس و یا کراس فیت فعالیت دارید.باید مجهز تمرین کنید تا بتوانید بهترین عملکرد ورزشی را داشته‌باشید و خود را از آسیب دیدگی‌های احتمالی دور کنید.دستکش بدنسازی، کمربند بدنسازی، کش بدنسازی، مچبند ورزشی، زانو بند و بند لیفت،. اینها جزو مهمترین و پرطرفدار ترین تجهیزات ورزشی به شمار می‌روند. در ادامه به معرفی نکات لازم جهت انتخاب بهترین تجهیزات بدنسازی می‌پردازیم.

معرفی مهم ترین تجهیزات لازم برای بدنسازی

دستکش بدنسازی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

دستکش‌های بدنسازی به منظور محافظت از کف دست و مج در حین اجرای تمرینات بدنسازی، وزنه‌برداری و سایر ورزش‌ها یکی از تجهیزات لازم برای بدنسازی به شمار میرود. جنس الیاف پارچه‌ بکار برده شده در دستکش‌های ورزشی معمولا چرم مصنوعی و یا کتان است. نکته‌قابل توجه در انتخاب دستکش بدنسازی آن است که در وهله اول از تهویه مناسبی برخوردار باشد تا‌دست عرق نکند. همچنین در قسمت مچ ترجیحا دارای محافظ باشد و چسب قوی داشته باشد.

نکات مهم در انتخاب کمربند بدنسازی

کمربندهای بدنسازی جزو جدانشدنی این ورزش و همچنین پاور لیفتینگ و وزنه برداری هستند. در هنگام حرکات سنگین ورزشی مانند اسکوات و ددلیفت، ثبات کمر و ستون فقرات را موجب می‌شوند. همچنین از آسیب دیدگی ورزشکاران جلوگیری به عمل می‌آورند. کمربندهای بدنسازی نیز معمولا از جنس چرم طبیعی یا مصنوعی هستند. نکته قابل توجه در مورد انتخاب کمربند ورزشی مناسب آن است که قسمت گودی کمر را به خوبی پوشش داده و در حین اجرای حرکات ورزشی کاملا بر روی کمر محکم شود.

تجهیزات لازم برای بدنسازی

انواع کش بدنسازی کدام است؟

کش های ورزشی در هنگام دوری از باشگاه برای ورزشکاران بسیار کاربردی هستند. انواع کش‌های بدنسازی قابلیت اجرای تنوع بالایی از حرکات ورزشی را دارند و شما می‌توانید به منظور چربیسوزی و عضله سازی از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه به معرفی سه نوع از مهمترین کش‌های ورزشی می‌پردازیم.

تجهیزات لازم برای بدنسازی

کش CX بدنسازی

کش‌های بدنسازی نوع CX  دارای دستگیره هستند و به شما توانایی اجرای حرکات متنوع بدنسازی را می‌دهند. جنس این کش‌ها معمولا از پلاستیک است و قابلیت کشسانی و دوام بالا مهمترین ویژگی‌ آن‌ها در حین خرید به شمار می‌رود. کش‌های بدنسازی سی‌ایکس در مقاومت‌های مختلف تولید می‌شوند تا شما بتوانید با توجه به عضله هدف، فشار کافی را بر آن وارد کنید.

تجهیزات لازم برای بدنسازی

کش ورزشی پاورباند

کش‌های ورزشی پاوربند، نوع دیگری از کش‌های بدنسازی به شمار می‌روند که در عرض های مختلف و به تبع آن مقاومت های مختلف عرضه می‌شوند. کش‌های پاورباند برای تمرینات مقاومتی و افزایش استقامت و قدرت بدنی کاربرد دارند و اجرای برخی از حرکات بدنسازی نیز با آن‌ها ممکن است.

تجهیزات لازم برای بدنسازی

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع مدل های کش بدنسازی و کش‌ ورزشی

کش ورزشی مینی لوپ

کش‌های لوپ و مینی لوپ به نوعی کوچک شده کش های پاورباند هستند و معمولا برای ورزش‌هایی مانند پیلاتس و یوگا استفاده می‌شوند. کش‌های ورزشی لوپ همچنین برای فیزیوتراپی نیز توصیه شده اند و آن ها هم در مقاومت های مختلف عرضه می‌شوند. مینی لوپ برای افرادی که دچار آسیب دیدگی زانو هستند نیز برای محدود سازی دامنه حرکتی مناسب است.

تجهیزات لازم برای بدنسازی

بهترین مچبند و بند لیفت بدنسازی چه ویژگی دارد؟

اگر یک بدنساز هستید، حتما تا به حال حداقل برای یک بار از مچبند بدنسازی و بند لیفت استفاده کرده اید و تاثیرات شگفت انگیز آن را بر بهبود عملکرد ورزشی خود دیده اید. استفاده از مچبند های ورزشی برای محافظت از مچ دست و بهبود تمرکز در حین اجرای حرکات کاربرد دارد. بند لیفت های بدنسازی نیز برای افزایش قدرت در حین تمریناتی مانند ددلیفت استفاده می‌شوند. جنس مچبند های ورزشی از پارچه کشی است و باند لیفت بدنسازی از جنس کتان و یا پلی استر تولید می‌شود. هنگام خرید آن‌ها حتما به کیفیت بالا و دوام آن توجه کنید.

تجهیزات لازم برای بدنسازی

زانوبند بدنسازی مناسب باید چه ویژگی داشته باشد؟

از مهم ترین تجهیزات لازم برای بدنسازی میتوان به زابند های بدنسازی اشاره کرد. اگر اسکوات سنگین می‌زنید، حتما به شما توصیه می‌کنیم از زانوبند استفاده کنید. زانوبندهای‌ بدنسازی دامنه اجرای حرکت را محدود می‌کنند. ولی از انتقال فشار مستقیم بر روی زانوی ورزشکار جلوگیری می‌کنند. این امر آسیب دیدگی های احتمالی را به حداقل می‌رساند. اغلب زانوبندهای بدنسازی از پارچه کشی تولید میشوند و دارای چسب هستند تا بر روی زانو کاملا فیکس شوند.

تجهیزات لازم برای بدنسازی

شیکر بدنسازی مناسب کدام است؟

شیکرهای بدنسازی نیز یکی دیگر از تجهیزات لازم برای بدنسازی به شمار می‌رود. بندسازان اغلب از مکمل‌های ورزشی استفاده می‌کنند و باید همیشه یک شیکر ورزشی با کیفیت همراه خود داشته باشند. شیکر بدنسازی خوب دارای چند ویژگی است، در وهله اول جنس بدنه آن باید از پلاستیک فشرده با کیفیت و عاری از مواد سمی باشد، نکته دوم نشتی نداشتن آن است تا ورزشکار به راحتی بتواند مکمل‌های خود را مخلوط کرده و با خود به باشگاه ببرد. و در آخر یک شیکر بدنسازی با کیفیت دارای مخزن پودر و قرص است و راحتی بیشتری را برای ورزشکاران فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید: کاربرد لوازم و تجهیزات بدنسازی و معرفی مهم ترین تجهیزات ورزشی

خرید اینترنتی تجهیزات بدنسازی

اگر به دنبال خرید تجهیزات لازم برای بدنسازی مانند مچبند، زانوبند، کش‌های بدنسازی و کمربند بدنسازی و شیکر ورزشی هستید، فروشگاه آنلاین گیشا‌اسپرت تنوع بالایی از این محصولات را برای شما فراهم کرده است و شما می‌توانید به راحتی خرید خود را انجام داده و در اسرع وقت آن را درب منزل تحویل بگیرید.