کش بدنسازی

امروزه کش بدنسازی یکی از کاربردی ترین لوازم و تجهیزات بدنسازی-ورزشی به شمار می‌آید. به تازگی کش‌‌های ورزشی در بین ورزشکاران از اهمیت و محبوبیت زیادی برخوردار شده‌اند. با توجه به شرایط مختلف، زمانی که ورزشکاران تمایلی به تمرین در باشگاه‌های بدنسازی و یا تمایل به ورزش در خارج از خانه به دلایلی چون کمبود وقت را ندارند، روی به تمرین در منزل می‌آورند. ورزشکاران و بدنسازان مبتدی یا حرفه‌ای می‌توانند انواع حرکات بدنسازی را با کش‌های ورزشی در منزل و یا فضای باز انجام دهند. کش بدسازی این امکان را فراهم می‌آورد تا شما بتوانید تمامی عضلات بدن خود را به خوبی به چالش بکشید و به رشد عضلات و ماهیچه‌هایتان کمک کنید و از طرف دیگر تنوع بالای کش‌های ورزشی حرفه‌ای موجب می‌شود شما بتوانید طیف وسیعی از حرکات هوازی و مقاومتی ورزشی را انجام دهید.

توانایی انجام تمامی حرکات بدنسازی با کش‌های ورزشی

به توصیه‌ی پزشکان ورزش کردن یکی از واجبات برای داشتن بدنی سالم، زیبا و قوی و رهایی از فشار های روزمره و استرس میباشد. ورزش کردن علاوه بر فواید بستن فیزیکی و بدنی بسیاری که برای ما دارد، سلامت روان ما را نیز بهبود میبخشد.

متاسفانه امروزه برای بعضی افراد با توجه به: کمبود زمان، مشغله های کاری، مسائل مالی، گاهی شرایط آب و هوایی (سرد، گرم و آلوده بودن هوا) و گاهی شرایط اپیدمی (بیماری های واگیر دار مانند کرونا ویروس) امکان رفتن به باشگاه بدنسازی یا سایر مجموعه های ورزشی و یا ورزش در فضای خارج از خانه وجود ندارد.

اما خیلی از افراد و ورزشکارانی که می‌خواهند تناسب اندام خود را حفظ کنند، روی به ورزش کردن در منزل آورده اند. به همین جهت برای انجام حرکات مختلف ورزشی چون بدنسازی، کراسفیت و… از کش‌های بدنسازی استفاده می‌کنند. با استفاده از کش بدنسازی خانگی و تمرین مختص به خودتان میتوانید به اهدافتون در ورزش (چربی سوزی یا عضله سازی) برسید.

بیشتر بخوانید: برنامه بدنسازی در خانه

انواع کش بدنسازی – ورزشی

۱.کش بدنسازی CX:

کش بدنسازی CX بیشتر برای انجام حرکات بدنسازی در منزل یا فضای باز استفاده می‌شود و ورزشکاران حرفه ای در صورت محدودیت مکانی می‌توانند از این کش‌های ورزشی برای انجام تمرینات هوازی هم استفاده کنند. کش‌های بدنسازی سی ایکس دارای دستگیره هستند و کاربرد پذیری بالاتری نسبت به سایر انواع کش‌های ورزشی دارند و امکان انجام حرکات مختلف، به خصوص حرکات مشابه حرکات بدنسازی را برای شما فراهم می‌آورند. از محبوب ترین کش های CX میتوان از کش‌های پنج رشته CX یاد کرد. این نوع کش‌ها قابلیت افزایش و یا کاهش انتقال نیرو را با اضافه و یا کم کردن کش‌های اتصالی دارند. (درست همانند دمبل‌های متغیر) همچنین کش های CX به دو دسته ساده و حرفه‌ای تقسیم میشوند که حرفه‌ای آنها دارای گیره های پارچه‌ای هستند که به پشت در بسته میشوند تا کش به هیچ عنوان در نرود.

بیشتر بخوانید: کراس فیت را بیشتر بشناسید، ورزش کراس فیت و معرفی آن

۲.کش‌بدنسازی پاورباند:

کش بدنسازیپ اورباند برای انجام حرکات ورزشی خاص تری استفاده می‌شوند و دامنه اجرای حرکات آن‌ها نسبت به کش‌های بدنسازی سی ایکس کمی محدود تر است. کش پاور باند می تواند برای شما تمرینی جامع و کامل بدنی فراهم کند، که تقریبا هر گروه عضلانی در بدن شما را به چالش می کشد.

عضلات شما به سرعت به حرکاتی که اغلب انجام می دهند، سازگاری دارند، به همین دلیل است که با اضافه کردن تنوع به تمرینات کلیه عضلات خود را به چالش می کشد. این کش ایده آل برای ورزش در هر زمان در خانه و یا در جاده ها هستند.

کش بدنسازی پاورباند ابزار موثری در انجام تمرینات مقاومتی است. ورزشکاران رشته‌های دومیدانی و همچنین بدنسازان به منظور افزایش فشار کار با وزنه از این نوع کش‌ها استفاده مکرر دارند. انجام حرکات بدنسازی با کش پاوربند بسیار لذتبخش بوده و تجربه جدیدی برای ورزشکاران ایجاد می‌کند.

۳.کش‌ پیلاتس:

کش ورزشی پیلاتس، همانگونه که از اسمش پیداست، برای انجام حرکات ورزش پیلاتس استفاده می‌شوند. پیلاتس ورزشی است که در آن از ذهن می‌توان برای کنترل عضلات بدن بهره برد.

جنس این کش ورزشی از پلاستیک با خاصیت الاستیکی بالا ساخته شده است. که به‌وسیله‌ی آن می‌توانید انواع حرکات کششی، استقامتی و بدنسازی را به راحتی انجام دهید. در نتیجه تمرین با این کش، موجب ایجاد قدرت و انعطاف در عضلات و برقراری ارتباط بین ذهن و اندام می‌شود.

 4.کش ورزشی لوپ:

کش‌های ورزشی لوپ به منظور محدود سازی عضلات و مفاصل برای وارد کردن فشار بیشتر و همچنین برای استفاده در حرکات ترکیبی استفاده می‌شود. در ضمن جنس کش های لوپ از لاستیک می‌باشد. این نوع کش بدنسازی بیشتر مورد توجه بانوان است و برای انجام حرکات تقویت عضلات پا و سرینی کاربرد دارد.

خرید اینترنتی کش بدنسازی

خرید کش بدنسازی وقتی دشوار می‌شود که مجبور باشید برای انتخاب بهترین مدل کش ورزشی ، مدت زمان زیادی را در فروشگاه‌های ورزشی مختلف برای پیدا کردن مدل دلخواه خود بگذرانید. اما شما می‌توانید بدون نیاز به خروج از خانه، جدیدترین مدل‌های کش بدنسازی را در سایت گیشا اسپرت ببینید . با خرید اینترنتی بهترین‌های کش ورزشی را انتخاب کنید، سفارش بدهید و درب منزل تحویل بگیرید.

در کنار این‌ها، خرید اینترنتی از گیشا اسپرت می‌تواند کار ساده‌ای باشد چراکه شما می‌توانید به هر دلیل که از سفارش خود راضی نبودید آن را تا سه روز کاری پس از تحویل، تعویض کنید و یا پس دهید. فرصت‌های فروش ویژه و حراج‌های فصلی، فروشگاه اینترنتی گیشا اسپرت را برای یک خرید ارزان از دست ندهید. بهترین و با کیفیت‌ترین کش‌های بدنسازی را با قیمت‌های مناسب در گیشا اسپرت پیدا کنید و با چند کلیک بخرید. اگر در مورد نحوه خرید و یا موارد دیگر سوالی داشتید می‌توانید از قسمت چت آنلاین با ما در ارتباط باشید.