مکمل‌های بدنسازی؛ افزایش میزان عضله‌سازی و قدرت

مکمل بدنسازی یک ماده خوراکی مغذی برای افراد ورزشکار، به‌خصوص بدنسازانی است که به دنبال افزایش توده عضلانی بدن خود هستند. این مکمل‌‌ها در عین حال که وزن را افزایش می‌دهند و باعث عضله‌سازی می‌شوند، درصد چربی بدن را نیز کم می‌کنند. این مکمل‌ها همچنین قدرت بدنی را افزایش می‌دهند و حرکات ورزشی را تسهیل می‌کنند. مکمل‌‌های پروتئینی، گینرها، مکمل اچ ام بی و مکمل بی سی ای ای از جمله مکمل‌‌های بدنسازی پرکاربرد هستند. این روز‌‌ها پیدا کردن برندهای معتبر مکمل بدنسازی، با وجود تبلیغات فریبنده‌، کاری دشوار است. در این مطلب از گیشا اسپرت، با معروفترین برندهای مکمل بدنسازی جهان آشنا می‌شویم.

اهمیت انتخاب معروفترین برندهای مکمل بدنسازی جهان

انتخاب نوع مکمل، بر اساس نیازهای جسمی و اهداف ورزشی بدنسازان انجام می‌شود. بعد از این کار نوبت به خرید محصول می‌رسد که باید بر اساس معیارهای مختلفی از جمله برند تولید کننده انجام شود. انتخاب یک مکمل ورزشی با مارک معتبر به شما این اطمینان را می‌دهد که محصول مورد نظر از کیفیت بالایی برخوردار است و عوارض جانبی کمتری دارد. در ادامه با لیست بهترین و معروفترین برندهای مکمل بدنسازی جهان آشنا می‌شویم. برخی بهترین برندهای مکمل بدنسازی خارجی عبارتند از:

  • یوروویتال
  • یونیورسال
  • ترک نوتریشن

معروفترین برندهای مکمل بدنسازی جهان

برند یوروویتال

برند شناخته شده یوروویتال که از معروفترین برندهای مکمل بدنسازی جهان است، در سال ۱۹۹۳ و توسط کمپانی یورو او تی سی در آلمان کار خود را شروع کرد. فعالیت اصلی این برند در آن زمان، تولید انواع دارو و محصولات مرتبط با آن بود. با گذشت زمان، برند یوروویتال در زمینه تولید و فروش مکمل‌‌های بدنسازی و ورزشی، جایگاه ویژه‌ای در بازار محصولات ورزشی و همچنین در میان ورزشکاران پیدا کرد. ویژگی منحصر به فرد محصولات برند یوروویتال، وجود ترکیبات طبیعی در محصولات این شرکت است. این مجموعه به دلیل ارزشی که برای سلامتی مصرف کنندگان خود قائل است، ترکیبات شیمیایی را از مکمل‌‌های خود حذف کرده و به جای آن ترکیبات طبیعی را جایگزین کرده است. به همین دلیل مصرف مکمل‌‌های بدنسازی یوروویتال به ورزشکاران حس اطمینان، ایمنی و سلامتی می‌دهد. محبوب ترین مکمل‌‌های بدنسازی این برند به صورت زیر است:

  • پودر کازئین پرو یوروویتال
  • قرص بی سی ای ای یوروویتال
  • پودر کراتین یوروویتال

برند یونیورسال؛ از معروفترین برندهای مکمل بدنسازی جهان

برند یونیورسال در اوج شکوفایی تاریخ بدنسازی فعالیت خود را آغاز کرده است و توانسته است به یکی از معروفترین برندهای مکمل بدنسازی جهان تبدیل شود. این شرکت لهستانی با تولید مکمل‌‌های ورزشی باکیفیت توانسته است در بین بهترین مارک‌‌های مکمل بدنسازی خارجی قرار بگیرد. در حال حاضر محصولات این شرکت به صورت تحت لیسانس و با مواد اولیه وارداتی، در ایران بسته‌بندی می‌شوند. از جمله محصولات مطرح این برند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پودر اولترا وی پرو یونیورسال
  • کپسول بی سی ای ای ۲۰۰۰ یونیورسال

برند ترک نوتریشن

مکمل‌‌های بدنسازی ترک نوتریشن، از دیگر برندهای معروف مکمل‌های بدنسازی جهان، همگی با هدف افزایش سطح انرژی ورزشکاران تولید شده‌اند. به همین دلیل مصرف مکمل‌‌های بدنسازی این مارک به ورزشکاران حس قدرت و پیروزی می‌دهد. از جمله محصولات مطرح این برند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

معروفترین برندهای مکمل بدنسازی جهان

  • پودر بی سی ای ای‌‌های اسپید گلد کر لاین ترک نوتریشن
  • پودر پروتئین وی ترک نوتریشن
  • پودر سولید مس ترک نوتریشن

در ادامه به معرفی محبوب‌ترین محصول هر یک از معروفترین برندهای مکمل بدنسازی جهان، می‌پردازیم و دلایل مصرف آن‌ها را هم بررسی می‌کنیم.

 

پودر کازئین یوروویتال

پودر کازئین پرو یوروویتال حاوی کازئین میسلار است که به راحتی در بدن هضم می‌شود. کازئین موجود در این محصول حتی زمانی که بدن به صورت طبیعی در حال تخریب عضلات است، از تخریب عضلانی جلوگیری کرده و به پروتئین سازی کمک می‌کند. همچنین مصرف این مکمل در بازسازی و ترمیم عضلات حین ورزش نقش موثری دارد. برای جلوگیری از تخریب عضلات به ورزشکاران خرید مکمل کازئین توصیه می‌شود.

کازئین پروتئینی با جذب آهسته است که عموما به عنوان مکمل روزانه می‌توان از آن استفاده کرد. این نوع از پروتئین، اسید آمینه‌های خود را به آهستگی آزاد می‌کند. از این رو، مصرف آن قبل از خوابیدن توصیه می‌شود؛ زیرا باعث ریکاوری بدن و کاهش از کار افتادگی عضلات در هنگام خواب می‌شود. بدنسازان و ورزشکاران از این پروتئین برای عضله سازی استفاده می‌کنند. این پروتئین تمام اسیدآمینه‌‌های ضروری بدن را دارد و بیشترین آن‌ها، اسید آمینه لوسین است که آغازگر ساخت پروتئین در عضلات است. همچنین این محصول دارای خاصیت ضد باکتریایی بوده و به تقویت سیستم ایمنی و مقاومت بدن کمک می‌کند.

معروفترین برندهای مکمل بدنسازی جهان

پودر اولترا وی پرو یونیورسال

پودر اولترا وی پرو یونیورسال، تحت لیسانس برند آمریکایی یونیورسال و در کشور ایران به فروش می‌رسد. این برند با محصولات معروف خود، شهرتی جهانی دارد. خوشبختانه محصولاتی مانند وی پروتئین این برند هم در کشورمان ساخته و عرضه می‌شود. دلایل محبوبیت این ماده مغذی، چربی سوزی، ایجاد عضله و نداشتن هیچ گونه خطر برای اندام‌های بدن است. بسیاری از بدنسازان حرفه‌ای، پس از مدتی که فرم بدنی خود را شکل داده‌اند و قصد زیباتر کردن بدن خود را دارند، از وی استفاده می‌کنند. وی یونیورسال در افزایش حجم عضلات و جلوگیری از تخریب آن‌ها پس از تمرینات سخت و طاقت فرسا بسیار موثر است.

پروتئین وی که از طریق تخمیر آب پنیر به دست می‌آید، یکی از مهم‌ترین مواد مغذی برای ادامه حیات و فعالیت‌های انسان است. در واقع کارکرد سلول‌های بدن وابسته به پروتئین است که می‌توان از طریق گوشت، تخم مرغ و لبنیات آن را دریافت کرد. اما ورزشکاران باید مقادیر بسیار زیادی از این مواد غذایی را به منظور دریافت وی مورد نیاز، مصرف کنند که هم از نظر مالی به صرفه نیست و هم زمان زیادی می‌برد تا به نتیجه دلخواه برسند. به همین دلیل بهتر است ورزشکاران از پودر آن استفاده کنند. از خواص پروتئین وی می‌توان به افزایش حجم عضلات و جلوگیری از تحلیل آن‌ها نام برد. پودر وی یونیورسال نوعی پروتئین زود جذب است که می‌توان در هر لحظه آن را مصرف کرد. همچنین حاوی اسید آمینه‌های ضروری برای ارگان‌های بدن و حاوی سه پروتئین ترکیبی شامل پروتئین وی ایزوله (WPI) که فرایند اولترا فیلتراسیون را گذرانده، وی کنسانتره و وی هیدرولیز شده است.

پودر بی سی ای ای‌ های اسپید گلد کر لاین ترک نوتریشن

پودر بی سی ای ای‌‌ های اسپید گلد کر لاین ترک نوتریشن، اسیدهای آمینه شاخه دار مورد نیاز بدن را تامین کرده و در جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات، به ورزشکاران کمک می‌کند. در فرمول این مکمل از لوسین، ال والین و ال ایزولوسین به نسبت ۲:۱:۱ استفاده شده است. در ترکیبات این محصول، دو آمینو اسید بتا آلانین و سیترولین وجود دارند که استقامت و توان تمرینی ورزشکاران را افزایش می‌دهند. همچنین این پودر از قدرت حل شوندگی و سرعت تاثیرگذاری بالایی برخوردار است.

معروفترین برندهای مکمل بدنسازی جهان

در سال‌های اخیر خرید مکمل‌های آمینو اسید در بدنسازی و تناسب اندام بسیار محبوب و پرطرفدار شده است. مکمل‌های بی سی دبل ای در بدنسازی علاوه بر افزایش توده عضلانی به شما کمک می‌کند تا با پیروی از رژیم غذایی کم کالری بتوانید حجم عضلات خود را حفظ کنید. نکته قابل تامل این است که بی سی ای ای‌ها فراوان‌ترین اسیدهای آمینه‌ای هستند که در عضلات وجود داشته و یک سوم ساختار پروتئینی بدن را تشکیل می‌دهند. مکمل‌های بی سی ای ای حاوی سه اسید آمینه والین، ایزولوسین و لوسین هستند. ویژگی‌های پودر بی سی ای ای‌‌های اسپید گلد کر لاین ترک نوتریشن عبارتند از:

  • جلوگیری از تحلیل عضلانی برای ورزشکاران
  • کمک به تامین اسیدهای آمینه شاخه دار
  • انعطاف پذیری و سرعت عمل خیلی خوب
  • مواد اولیه با کیفیت بالا
  • تقویت سیستم ایمنی
  • ریکاوری عضلات

انتخاب معروفترین برندهای مکمل بدنسازی؛ تضمین سلامت و ایمنی بدن

در این مطلب، معروفترین برندهای مکمل بدنسازی جهان را به شما معرفی کردیم. همان‌طور که گفته شد، اگر خرید مکمل‌ها با آگاهی کامل و از بهترین و معتبرترین برند‌ها صورت بگیرد، سلامت و ایمنی بدن ورزشکاران و بدنسازان تضمین می‌شود.

ما در گیشا اسپرت بهترین محصولات و تجهیزات ورزشی را از برترین برند‌های داخلی و خارجی برای شما گردآوری کرده‌ایم. این محصولات در گیشا اسپرت در چند دسته اصلی قرار می‌گیرند که برخی از آن‌ها عبارتند از: پوشاک ورزشی، لوازم و تجهیزات ورزشی و اکسسوری ورزشی. هر آنچه برای تمرینات ورزشی نیاز دارید را می‌توانید با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از فروشگاه ما تهیه کنید و از انجام تمرینات خود نهایت لذت را ببرید.