آیا جلوگیری از روند افتادگی پوست در لاغر شدن، امکان‌پذیر است؟

کاهش وزن هدفی بزرگ است که دست پیدا کردن به آن در مدتی زمانی کم، یک دستاورد به شمار می‎‌آید. اما مانعی که پیش روی شما در این مسیر قرار دارد، عوارض لاغری سریع است. شلی و افتادگی پوست در مواردی مثل کاهش وزن‌های عمده، امری بدیهی است. برای بسیاری از شما ممکن است این موضوع ناراحت کننده باشد. اما جایی برای نگرانی نیست. راهکارهای مختلفی به منظور جلوگیری از افتادن پوست در لاغر شدن وجود دارند که در این مطلب از گیشا اسپرت تمامی آن‌ها را به شما معرفی می‌‌کنیم.

جلوگیری از افتادگی پوست در لاغر شدن

راهکارهای طلایی برای جلوگیری از افتادگی پوست در لاغر شدن

به طور طبیعی حجم صورت ما در گذر زمان از دست می‌رود. علت آن هم از بینرفتن غشا میانی پوست، عضله و همچنین تغییرات استخوانی است. عوامل خارجی هم مثل قرارگیری در معرض نور خورشید، انواع آلاینده‌ها، استرس و سایر موارد نیز می‌توانند نقش کاتالیزور را در کاهش حجم صورت داشته باشند. در ادامه ضمن معرفی نواحی که افتادگی پوست در آن‌ها شایع‌تر است، این راهکارها را نیز بررسی می‌کنیم.

افتادگی پوست معمولا در این نواحی بدن رخ می‌دهد:

  • صورت و خط فک
  • شکم
  • گردن
  • داخل ران‌ها
  • بازوها

با ورزش می‌توان از افتادگی پوست در طول لاغر شدن جلوگیری کرد

شما می‌توانید به راحتی افتادگی پوست به دلیل کاهش وزن متوسط یا بارداری را به کمک ورزش بهبود ببخشید. در واقع هر نوع حرکتی که سبب تشکیل توده عضلانی یا سفت شدن ماهیچه‌ها شود. همین مساله هم می‌تواند تا حد زیادی علائم افتادگی را کاهش دهد.

ما این ورزش‌ها را به شما توصیه می‌کنیم:

  • حرکات قدرتی: عضله‌سازی با تمرینات قدرتی افتادگی پوست در پاها و بازوها را برطرف می‌کند
  • ورزش برای صورت: بسیاری از علاقه‌مندان به یوگا بر این باورند که با ورزش صورت می‌توان از افتادگی پوست در لاغر شدن به خصوص در نواحی مانند اطراف چانه، گلو و گردن جلوگیری کرد
  • پیلاتس: این ورزش میان تنه، بازوها و عضلات پاهای شما را تقویت می‌کند. اصولا زمانی که پوست زیر عضله باشد، ظاهری پیدا کرده و کمتر افتاده به نظر می‌رسد

جلوگیری از افتادگی پوست در لاغر شدن

استفاده از مکمل‌های خوراکی

برخی از مکمل‌های خوراکی مانند کلاژن و اسید هیالورونیک باعث کاهش افتادگی پوست می‌شوند. در ادامه ضمن معرفی این مکمل‌های پوستی به شما، ویژگی‌های آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم. این مورد را توصیه می‌کنیم حتما جدی بگیرید:

  • کلاژن: مکمل‌های کلاژن به جایگزینی کلاژنی که بدن به طور طبیعی از دست می‌دهد کمک می‌کنند. مکمل‌های کلاژن به صورت قرص، پودر، کپسول و نوشیدنی وجود دارد
  • آنتی اکسیدان‌ها: آنتی اکسیدان‌ها در خنثی کردن رادیکال‌های تاثیر زیادی دارند. رادیکال‌های آزاد ممکن است باعث پیری پوست شوند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان شناخته شده است و از تولید کلاژن حمایت می‌کند. بدون ویتامین C، تولید کلاژن هم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند

به سراغ درمان‌های موضعی و ماساژ هم می‌توانید بروید

یکی از درمان‌های موضعی، کرم‌ها، لوسیون‌ها و سرم‌ها هستند که می‌توانند باعث ارتقای خاصیت ارتجاعی پوست در نواحی اطراف چشم و پوست صورت بشوند. برخی از کرم‌ها نیز تحت عنوان سفت کننده پوست فروخته می‌شوند. در این خصوص باید بدانید که شواهد اندکی وجود دارد که تاییدکننده کاهش افتادگی پوست بعد از بارداری یا لاغری باشند.

شما از ماساژ هم می‌توانید به منظور جلوگیری از افتادگی پوست در لاغر شدن استفاده کنید. محققان دریافته‌اند که ماساژ پوست می‌تواند منجر به افزایش جریان خون و تحریک فیبروبلاست‌ها شود. این سلول‌ها در تولید کلاژن و الاستین نقش دارند که هر دو به سفت شدن و جمع شدن پوست شما کمک زیادی می‌کنند. در نتیجه، مالیدن ساده روغن یا کرم به پوست تاثیر مثبتی بر ظاهرپوست دارد.

سبک زندگی خود را تغییر دهید

تغییر سبک زندگی از موثرترین راهکارها برای جلوگیری از افتادگی پوست در لاغر شدن است. تغییر سبک زندگی در این مقوله را می‌توانیم در مواردی مثل حذف عادات مضری همچون مصرف دخانیات، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و همچنین کنترل استرس خلاصه کنیم. با انجام این کارها می‌توانید در آینده‌ای نه چندان دور شاهد شادابی و طراوت پوست خود باشید.

لیزر درمانی زیر نظر متخصص پوست

توجه داشته باشید که شما برای جلوگیری از افتادگی پوست در لاغر شدن، گزینه‌ای مانند لیزر درمانی زیر نظر متخصص پوست را پیش روی خود دارید. لیزر درمانی که یک روش درمانی تهاجمی است، حتما باید تحت نظر پزشک متخصص پوست انجام شود. چند نوع لیزردرمانی مختلف وجود دارد که هر یک از آن‌ها باعث افزایش حجم کلاژن و همینطور بهبود رنگ کلی پوست می‌شود. به خاطر داشته باشید که اکثر مردم نتایج قطعی این درمان را طی ماه‌ها بعد می‌بینند. این روش برای سفت کردن بازوها، پوست معده و همچنین سایر نواحی بدن بسیار مفید است.

جلوگیری از افتادگی پوست در لاغر شدن

برترین پوشاک و اکسسوری‌های ورزشی را از گیشا اسپرت بخواهید

سن فاکتور بسیار مهمی در سلامت و زیبایی پوست است. با افزایش سن، پوست دو پروتئین مهم تولید شده در لایه درم پوست یعنی الاستین و کلاژن را از دست می‌دهد. علاوه بر این، آب هیچ‌گاه هیدراته کردن بدن خود را فراموش نکنید. چرا که کمبود آب به سلول‌های پوست آسیب وارد می‌کند. همین مساله هم منجر به خشکی و عدم انعطاف‌پذیری پوست می‌شود.

گیشا اسپرت یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین پوشاک و لوازم ورزشی مردانه و زنانه در کشور است. شما با مراجعه به سایت ما می‌توانید انواع تجهیزات و اکسسوری‌های ورزشی در رشته‌هایی مانند فیتنس و بدنسازی را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

سوالات متداول

آیا مصرف سبزیجات باعث جلوگیری از افتادگی پوست در لاغر شدن می‌شود؟

سبزیجات به علت داشتن آنتی اکسیدان طبیعی برای بدن بهترین گزینه برای سفت شدن پوست هستند.

آراف چیست و چه تاثیری در کاهش شل شدگی پوست دارد؟

آراف  یا RF امواج رادیوفرکانسی است که باعث لاغری موضعی و همچنین رفع سلولیت در پوست نواحی مثل شکم و پهلو، بازو و ران می‌شود.