آیا نوشتن برنامه تمرین ورزشی با هوش مصنوعی ممکن است؟

ورود هوش مصنوعی به جهان ورزش باعث به وجود آمدن تحولی عظیم در این حوزه شده است. امروزه ورزشکاران و مربیان برای طراحی حرکات تمرینی، طراحی برنامه غذایی و آنالیز عملکرد خود از هوش مصنوعی کمک می‌گیرند. تا جایی که تنظیم برنامه تمرین با هوش مصنوعی به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها در میان ورزشکاران تبدیل شده است. اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های فعال در این حوزه به کمک هوش مصنوعی اطلاعات شما را به طور دقیق تحلیل کرده و درست مانند یک مربی حرفه‌ای بهترین برنامه تمرینی و رژیم غذایی را برای شما طراحی می‌کنند. در این مطلب با تعدادی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌ها و سایت‌های فعال در این زمینه آشنا می‌شویم.

اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های کاربردی برای طراحی تمرین ورزشی

امروزه انواع اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده‌اند و ما برای رفع کوچک‌ترین نیازهای خود نیز از امکانات و خدمات آن‌ها استفاده می‌کنیم. حفظ تناسب اندام و پیروی از یک برنامه غذایی و تمرینی مناسب در جهان پرمشغله امروز به امری دوار تبدیل شده است و بسیاری از افراد زمان کافی برای رفتن به باشگاه‌های ورزشی را در اختیار ندارند.

برنامه تمرین با هوش مصنوعی

در چنین مواقعی است که اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های ورزشی مبتنی بر هوش مصنوعی به کمک ما می‌آیند. دریافت برنامه تمرین با هوش مصنوعی راهکاری نوین است که می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در وقت شما شود. شما می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها حرکات تمرینی خود را بدون نیاز به مربی در محیط منزل یا باشگاه بدنسازی انجام دهید و تناسب اندام و سلامتی خود را حفظ کنید. در ادامه با برخی از این اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها آشنا می‌شویم.

تنظیم برنامه تمرین به کمک هوش مصنوعی در اپلیکیشن JEFIT

اپلیکیشن JEFIT علاوه‌بر این که یک مربی شخصی بی‌نظیر برای ورزشکاران مبتدی و حرفه‌ای به شمار می‌آید. یک شبکه اجتماعی گسترده است که شما می‌توانید در آن از تجربیات و حرکات تمرینی دیگر کاربران استفاده کنید و حتی حرکات تمرینی خود را نیز به اشتراک بگذارید. این امر باعث افزایش انگیزه شما برای حفظ تناسب اندام می‌شود.

شما در اپلیکیشن JEFIT قادر به طراحی برنامه تمرینی به کمک هوش مصنوعی هستید و می‌توانید سیستم تمرینی مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین این اپلیکیشن چالش‌های تناسب اندامی را به صورت ماهیانه برگزار می‌کند که شما می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و میزان آمادگی خود را بسنجید. JEFIT برای هر دو سیستم عامل اندروید iOS به صورت رایگان در دسترس است.

برنامه کاربردی BodySpace؛ استفاده از تجربه مربیان بزرگ در کنار هوش مصنوعی

اپلیکیشن BodySpace توسط تعدادی از مشهورترین مربیان بدنسازی و تناسب اندام جهان طراحی شده است. شما می‌توانید با دانلود BodySpace از برنامه‌های تمرینی متنوع آن نهایت استفاده را ببرید. هوش مصنوعی به کار رفته در طراحی این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا برنامه تمرینی خود را براساس گروه عضلانی و با توجه به آناتومی بدن خود به صورت اختصاصی طراحی و انتخاب کنید. BodySpace یک اپلیکیشن رایگان و کاربردی برای تنظیم برنامه تمرین با هوش مصنوعی بر روی هر دو سیستم عامل iOS و اندروید به شمار می‌رود.

برنامه تمرین با هوش مصنوعی

وبسایت خانه فیتنس؛ مناسب برای طراحی تمرین و برنامه رژیم غذایی با هوش مصنوعی

خانه فیتنس یک وبسایت ایرانی بسیار کاربردی برای انجام تمرینات ورزشی و حفظ تناسب اندام است. شما می‌توانید با استفاده از امکانات این وبسایت مانند رژیم‌ساز آنلاین به کمک هوش مصنوعی یک برنامه غذایی مناسب را برای خود طراحی کنید. از دیگر قابلیت‌های وبسایت خانه فیتنس می‌توان به امکان ساخت برنامه‌های تمرینی با هوش مصنوعی اشاره کرد. این سایت با دریافت اطلاعاتی مانند قد، وزن و سن بهترین برنامه تمرینی را به شما پیشنهاد می‌کند.

وبسایت Realfit؛ دریافت برنامه تمرینی برای همه رشته‌ها

وبسایت ریل فیت توسط گروه بزرگی از مربیان برجسته رشته‌های ورزشی مختلف ایجاد شده است که شما می‌توانید در آن برای رشته‌های ورزشی مانند بوکس، بادی بیلدینگ، فوتبال، فیتنس و … برنامه تمرینی یا رژیم غذایی متناسب با شرایط بدنی خود را پیدا کنید. این وبسایت گزینه مناسبی برای تمامی ورزشکاران مبتدی و حرفه‌ای به منظور طراحی برنامه تمرین با هوش مصنوعی به شمار می‌آید. همچنین در وبسایت Realfit امکان دریافت برنامه رژیم غذایی با هوش مصنوعی نیز برای ورزشکاران فراهم شده است.

اپلیکیشن‌های تخصصی برای دریافت برنامه رژیم غذایی

ورزشکاران باید در کنار استفاده از امکانات اپلیکیشن‌های مختلف در زمینه طراحی برنامه تمرین با هوش مصنوعی، توجه ویژه‌ای به تغذیه خود داشته باشند. پیروی از یک رژیم غذایی نامناسب می‌تواند تمامی تلاش‌های شما برای حفظ آمادگی جسمانی و تناسب اندام را از بین ببرد. به همین منظور، امروزه اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های گوناگونی وجود دارند که به صورت تخصصی در زمینه تنظیم برنامه رژیم غذایی با هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند.

برخی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های فعال در حوزه تغذیه عبارتند از:

  • اپلیکیشن MyFitnessPal: از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های رژیم غذایی در سراسر دنیا
  • اپلیکیشن Lifesum: کمک به تلفیق رژیم غذایی با عادت‌های سالم
  • نرم‌افزار ایرانی کرفس
  • نرم‌افزار مانکن
  • اپلیکیشن Lose It: ابزاری کاربردی برای کاهش وزن
برنامه تمرین با هوش مصنوعی

استفاده از دستگاه‌های پوشیدنی برای ارزیابی فعالیت ورزشکاران

یکی از بهترین روش‌ها برای ارزیابی شرایط بدنی و کمک به طراحی رژیم غذایی و برنامه تمرین با هوش مصنوعی، استفاده از دستگاه‌های هوشمند پوشیدنی است. این دستگاه‌ها می‌توانند به اپلیکیشن‌های خاصی مانند برنامه Fitbit متصل شوند و تمامی فعالیت‌ها بدنی و اطلاعات مربوط به شما را دنبال کنند.

شما می‌توانید به کمک این دستگاه‌ها میزان فعالیت، مقدار کالری مصرفی، ضربان قلب و کیفیت خواب خود را مورد ارزیابی قرار دهید. در گام بعدی می‌توانید به کمک هوش مصنوعی این اطلاعات را تحلیل کرده و رژیم غذایی و برنامه تمرینی اختصاصی خود را طراحی کنید. به این صورت شما در مدت زمان کوتاه‌تری به اهداف ورزشی خود دست پیدا می‌کنید.

کمک به بهبود عملکرد ورزشکاران با تنظیم برنامه تمرین با هوش مصنوعی

بسیاری از ورزشکاران فارغ از سطحی که در آن مشغول به فعالیت هستند، برای طراحی برنامه‌های تمرینی و تنظیم رژیم غذایی خود از تکنولوژی و هوش مصنوعی کمک می‌گیرند. اپلیکیشن‌ها، وبسایت‌ها و ابزارهای هوشمند به ورزشکاران کمک می‌کنند تا با آنالیز صحیح شرایط بدنی خود بهترین برنامه‌های تمرینی و غذایی را برای خود انتخاب کنند.

توجه داشته باشید که برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن، باید در کنار این اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها از تجهیزات و محصولات ورزشی و بدنسازی مناسب استفاده کنید. اگر قصد خرید تجهیزات و محصولات بدنسازی و لاغری باکیفیت را دارید، می‌توانید برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه با مشاوران ما در مجموعه گیشا اسپرت تماس بگیرید.