تغذیه کامل و مقوی با کره بادام زمینی

کره بادام زمینی یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌های دنیا است. این ماده غذایی علاوه بر طعم دلنشینی که دارد، برای سلامتی و قوای بدن نیز بسیار مفید است. در تولید کره بادام زمینی طبیعی و ارگانیک، از حداقل مقدار مواد افزودنی استفاده می‌شود و تنها ترکیبات آن بادام زمینی آسیاب‌شده و بوداده هستند. از سوی دیگر بخش مهمی از رژیم غذایی ورزشکاران و بدنسازان نیز به کره بادام زمینی اختصاص دارد. در این مطلب با این خوراکی خوشمزه بیشتر آشنا می‌شویم و فواید کره بادام زمینی را بررسی می‌کنیم.

ارزش غذایی کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی بی‌شمار هستند و مصرف آن عملکرد اغلب ارگان‌های بدن را بهبود می‌بخشد. این کره حاوی مواد مغذی و معدنی است و یکی از خوراکی‌های تقویت‌کننده به شمار می‌آید که مصرف آن باعث افزایش قوای بدن و حفظ سلامت می‌شود. همچنین بادام زمینی در دسته حبوبات قرار دارد و مانند حبوبات مشابه همچون عدس، نخود و لوبیا یک منبع پروتئینی نیز به شمار می‌آید. یکی از اصلی‌ترین فواید کره بادام زمینی، برای درمان چاقی است؛ زیرا که این محصول سرشار از چربی‌های سالم است و یک جایگزین مناسب برای چربی‌های حیوانی به شمار می‌آید. کره بادام زمینی حاوی انواع ویتامین‌ها و چندین مواد مغذی دیگر نیز است که عبارتند از:

  • ویتامین E
  • ویتامین B3
  • ویتامین B6
  • فولیت
  • منیزیم
  • مس
  • منگنز
فواید کره بادام زمینی

فواید کره بادام زمینی چیست؟

یکی از اصلی‌ترین فواید کره بادام زمینی که باعث شده است وجود آن در انواع رژیم‌های غذایی ضروری باشد، خواص مثبت و تقویت‌کننده آن برای کودکان می‌باشد. همچنین این خوراکی بسیار خوشمزه است و کالری بالایی دارد؛ اما مقدار کالری بالای آن به این دلیل است که این خوراکی سرشار از چربی‌های سالم و مقوی برای بدن است. در ادامه فواید این محصول را بررسی می‌کنیم.

تقویت و افزایش رشد اندام‌ها

کره بادام زمینی برای کودکان بسیار مفید و حتی ضروری است؛ زیرا که این محصول باعث افزایش روند رشد و تقویت اندام کودکان می‌شود. این کره انرژی مورد نیاز بدن کودکانی که در سنین رشد هستند را تامین می‌کند و به نشاط آن‌ها می‌افزاید.

جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی

مصرف کره بادام زمینی از ابتلا به بیماری‌های عفونی نیز جلوگیری می‌کند. خاصیت آنتی‌اکسیدانی کره بادام زمینی باعث شده است که مصرف این محصول از این جهت نیز برای کودکان ضروری باشد. مصرف این کره خطرات ابتلا به بیماری‌های عفونی و ویروسی را کاهش می‌دهد. به‌طور کلی می‌توان گفت که برای تامین انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان و بزرگسالان، کره بادام زمینی گزینه‌ای ایده‌آل است.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

مصرف کره بادام زمینی عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. کره بادام زمینی سرشار از فیبر و پروتئین است و همین ویژگی باعث شده است که مصرف این کره از بروز مشکلات گوارشی مانند یبوست پیشگیری کند. متخصصان همواره مصرف کره بادام زمینی را برای بدنسازان توصیه می‌کنند. شما می‌توانید انرژی مورد نیاز بدن خود را با این کره خوشمزه به‌عنوان یک صبحانه کامل یا عصرانه دلچسب، تامین کنید.

فواید کره بادام زمینی برای تقویت‌کننده حافظه در کودکان

از فواید کره بادام زمینی برای تقویت حافظه کودکان دانش‌آموز خود غافل نشوید. پیش از شروع مدرسه، برای فرزندان خود به عنوان صبحانه، ساندویچ‌های کره بادام زمینی آماده کنید تا فرزند شما در تمام طول مدرسه شاداب و متمرکز باشد. کره بادام زمینی باعث افزایش قوه یادگیری و تقویت حافظه می‌شود و مصرف آن برای دانش‌آموزان توصیه می‌شود.

152558
152559
152560
152561
انواع کره بادام زمینی رژیمیمشاهده همه
فواید کره بادام زمینی

جلوگیری از چروک صورت با مصرف کره بادام زمینی

ویتامین E موجود در کره بادام زمینی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی، سرطان، اختلالات بینایی و زوال عقل موثر است. خاصیت مهم دیگر ویتامین E موجود در کره بادام زمینی، خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن است. ویتامین E همچنین دارای لوتئین نیز می‌باشد که در کنار آنتی‌اکسیدان‌ها، از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. بنابراین خاصیت آنتی‌اکسیدانی کره بادام زمینی باعث شده است که این محصول خاصیت لیفت کردن داشته باشد. چربی‌های غیر اشباع در کره بادام زمینی برای حفظ سلامت پوست، لطافت و درخشندگی نیز موثر هستند.

فواید کره بادام زمینی برای ورزشکاران و تقویت عضلات

کره بادام زمینی در کنار عسل یک میان‌وعده مقوی و کامل برای ورزشکاران به شمار می‌آید. مصرف این کره همواره به ورزشکارانی که در دوره‌های حجم‌دهی و عضله‌سازی هستند توصیه می‌شود. پروتئین، فیبر و چربی موجود در این محصول انرژی مورد نیاز بدن ورزشکاران را تامین می‌کند. همچنین کره بادام زمینی یکی از خوراکی‌های کم‌کربوهیدرات است و مواد پروتئینی موجود در آن باعث سم‌زدایی و پرورش عضلات می‌‌شود.

افزایش استقامت استخوان‌ها و مبارزه با پوکی استخوان

کمک به تقویت استخوان‌ها یکی دیگر از فواید کره بادام زمینی است. مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها در این کره منجر به تقویت استخوان‌ها می‌شوند. این کره حاوی موادی است که برای درمان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های استخوان، یعنی پوکی استخوان مناسب است.

فواید کره بادام زمینی برای لاغری

کره بادام زمینی با وجود کالری زیاد برای کاهش وزن نیز مناسب است. بادام زمینی نسبت به اغلب حبوبات و آجیل‌ها، پروتئین، فیبر غذایی و چربی بیشتری دارد. مصرف بیش از حد چربی منجر به اضافه وزن می‌شود و این در حالی است که چربی‌های کره بادام زمینی برای بدن مفید هستند. فیبر موجود در کره بادام زمینی نیز باعث می‌شود که شما پیش از مصرف آن احساس سیری کنید و پرخوری و اشتهای کاذب شما رفع شود.

فواید کره بادام زمینی

با مصرف کره بادام زمینی بدن خود را تقویت کنید

کره بادام زمینی یک میان‌وعده کامل و مقوی است که خواص فراوانی برای حفظ سلامت بدن دارد. ترکیبات کره بادام زمینی ارگانیک هستند و فقط دارای دانه‌های بادام زمینی آسیاب‌شده است. شما می‌توانید با مصرف کره بادام زمینی برای لاغری اقدام کنید. همچنین از فواید سرشار این کره برای کودکان غافل نشوید. کودکان با این محصول، شاداب‌تر هستند و با بدنی آماده‌تر و ذهنی آماده‌تر به یادگیری می‌پردازند.

سوالات متداول