آب؛ پرحرارت‌ترین کوره برای سوزاندن چربی‌ها

ورزش شنا مزایای زیادی دارد؛ اما شاید کمتر کسی از مزیت این ورزش برای لاغری اطلاع داشته باشد. لاغر شدن با شنا یکی از بهترین روش‌های لاغری است. در لاغری با استفاده از این روش تمام قسمت‌های بدن به یک اندازه فعالیت دارند و این موضوع باعث چربی‌سوزی یکسان و حفظ تناسب اندام می‌شود. همچنین این ورزش برای تمام افراد و در هر سنی مناسب است. حتی افرادی که به دلیل آسیب‌های جسمی امکان انجام ورزش‌های دیگر را ندارند هم برای شنا کردن منعی ندارند.

عوامل موثر در لاغری با شنا

لاغر شدن با شنا و تاثیر این ورزش در تناسب اندام مطلبی است که توسط تمام مربیان حرفه‌ای ورزشی تایید شده است. این ورزش یکی از بهترین‌ ورزش‌ها برای لاغری و چربی‌سوزی است که در کنار تناسب اندام عضلات بدن را هم تقویت می‌کند اما میزان چربی‌سوزی در این ورزش برای همه افراد یکسان نیست. عوامل مختلفی در میزان لاغری با شنا بستگی دارند که چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • وزن شناگر
  • فرم بدنی و نوع چاقی (سیبی شکل، گلابی شکل و…)
  • مدت زمان انجام این ورزش
  • شدت انجام حرکت
  • نوع شنا (کرال، قورباغه و…)
  • سلامت بدن
لاغر شدن با شنا

بنابراین نمی‌توان مقدار خاصی را برای چربی سوزی از طریق این ورزش معین کرد و هرکدام از موارد بالا در میزان و زمان نتیجه‌گیری از این ورزش تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال دو فرد با وزن مشابه که با یک شدت و یک بازه زمانی به این ورزش مشغول باشند اما یکی از آن‌ها مبتلا به کم‌کاری تیروئید باشد، کاهش وزن یکسانی نخواهند داشت.

اگر قصد لاغر شدن با شنا را دارید؛ اصول آن را رعایت کنید..

برای لاغر شدن با شنا باید این ورزش را به صورت اصولی انجام داد. به عبارت دیگر فقط رفتن به استخر و شنا کردن باعث لاغری نمی‌شود و برای نتیجه‌گیری از این ورزش لازم است که نکات مختلفی را رعایت کرد که بعضی از آن‌ها در ادامه توضیح داده شده‌ است. 

توجه به توانایی‌های خود

یکی از مهم‌ترین اصول برای لاغر شدن با شنا، انجام حرکات این ورزش با توجه به توانایی‌های فردی است. اگر شخص به حرکات انتخابی تسلط نداشته باشد نه تنها از طریق این ورزش لاغر نمی‌شود، بلکه احتمال آسیب به مفاصل و عضلات او هم وجود دارد. برای بیشترین نتیجه‌گیری از شنا برای لاغری باید حرکات انتخابی سبک باشند و فرد به خوبی به آن‌ها مسلط باشد تا امکان انجام منظم و روزانه آن‌ها را داشته باشد. به مرور و با تسلط بیشتر به حرکات و تقویت مفاصل می‌توان شدت و نوع حرکات را تغییر داد.

گرم کردن قبل از شنا

اصل مهم بعدی برای لاغر شدن با شنا، گرم کردن بدن قبل از شنا کردن است. این کار هم برای جلوگیری از فشار به عضلات مورد نیاز است، همچنین انجام حرکات کششی و گرم کردن قبل از شنا باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود و این موضوع هم چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد.

انجام روزانه این ورزش

شنا کردن زمانی باعث لاغری و تناسب اندام می‌شود که به صورت منظم انجام شود. برای لاغری از طریق این ورزش نیاز به حداقل ۳۰ دقیقه شنا در روز است. البته نیازی نیست که هرروز به صورت حرفه‌ای شنا کرد، حتی حرکات ساده در آب هم اگر منظم و مداوم باشد در تناسب اندام بی‌تاثیر نخواهد بود.

سرد کردن بدن بعد از شنا

آخرین اصل برای بهترین نتیجه‌گیری از ورزش شنا، سرد کردن بدن بعد از ورزش است. این کار کمک می‌کند که ضربان قلب کاهش پیدا کرده و جریان خون در بدن منظم شود. همچنین از خستگی عضلات هم جلوگیری کرده و فرد برای انجام روزانه این ورزش دچار مشکل نمی‌شود.

لاغر شدن با شنا

مزایای لاغر شدن با شنا

به طور کلی لاغر شدن با شنا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای لاغری و تناسب است. مزایای این ورزش برای کاهش وزن و ساخت اندامی ایده‌آل بسیار زیاد است.

لاغری یکسان

یکی از مزایای مهم لاغر شدن با شنا، لاغری یکسان بدن است. در روش‌های دیگر کاهش وزن ممکن است چربی‌سوزی در یک قسمت از بدن بیشتر از قسمت‌های دیگر باشد اما با انجام ورزش شنا، فشار آب موجب یکسان شدن فشار وارد شده به بخش‌های مختلف بدن می‌شود و از این طریق به لاغری یکسان کمک می‌کند.

حفظ و تقویت عضلات

یکی از مشکلات مهم انجام ورزش برای لاغری تحلیل عضلات به همراه تحلیل چربی در بسیاری از ورزش‌هاست. مزیت شنا برای لاغری، جلوگیری از بروز این مشکل است. شنای مداوم و اصولی حتی می‌تواند به عضله‌سازی در بدن هم کمک کند.

کمک به سلامت ریه‌ها

شنا سالم‌ترین ورزش برای قلب است. این ورزش هیچ آسیبی به قلب و ریه‌ها وارد نمی‌کند و بالعکس با کنترل جریان خون، به بهبود و سلامت این اندام کمک هم می‌کند. مشکلات قلبی یکی از عوارض چاقی است و افرادی که از طریق شنا برای لاغری اقدام می‌کنند از این نظر هم وضعیت بهتری خواهند داشت.

جلوگیری از افتادگی پوست

با کاهش وزن و از بین رفتن چربی‌های بدن قسمت‌هایی که تجمع چربی‌ها در آن بیشتر بوده است دچار افتادگی می‌شوند. این مشکل یکی از رایج‌ترین مشکلات لاغری و کاهش وزن به خصوص در افرادی است که اضافه وزن بالایی دارند. یکی از مزایای مهم ورزش شنا برای لاغر شدن، جلوگیری از بروز این مشکل است. بهبود گردش خون، بهبود عملکرد قلب و فشار یکسان به عضلات کمک می‌کند که لاغری و کاهش وزن بدون افتادگی و چین و چروک پوست اتفاق بیفتد.

لاغزی با شنا و تسویه ریه ها

شنا؛ ورزشی برای تناسب اندام بدون آسیب به عضلات

لاغری و داشتن اندام ایده‌آل این‌روزها دیگر یک آرزوی دست‌نیافتنی نیست اما پیدا کردن روشی که بدون آسیب به بدن، به عنوان مثال تحلیل عضلات باعث رسیدن به اندامی ایده‌آل شود کار ساده‌ای نیست. ورزش شنا، یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به وزن و اندام ایده‌آل است، این ورزش نه تنها باعث تحلیل عضلات نمی‌شود بلکه با فشار اصولی موجب عضله‌سازی و تقویت ماهیچه‌های بدن می‌شود. لاغر شدن با شنا، اصولی‌ترین روش رسیدن به اندام ایده‌آل است.