بهترین میان ‌وعده برای افرادی که رژیم هستند را بشناسید

حتما تا امروز برای شما هم اتفاق افتاده که به فکر رژیم و لاغری بیفتید. ممکن است اضافه وزن داشته باشید و به دنبال راهکاری برای کاهش آن باشید. یا ممکن است به دلیل بیماری تصمیم به چنین کاری گرفته باشید. شاید هم ورزشکار باشید و برای دستیابی به تناسب اندام نیاز به رژیم غذایی داشته باشید. اولین چیزی که در این زمان به ذهن می‌رسد، کاهش حجم غذا و یا تنظیم برنامه‌ای غذایی است که از نوع رژیمی باشد. اما  به نظر شما بهترین میان‌ وعده برای افرادی که رژیم هستند چیست؟ آیا خوردن میان‌ وعده، برنامه غذایی رژیمی شما را تغییر می‌دهد؟

میان‌ وعده چه نوع وعده غذایی است؟

میان ‌وعده‌ها همان طور که از اسم آن‌ها پیدا است، معمولا مواد غذایی سبکی هستند که پس از نهار و یا شام صرف می‌شوند. ممکن است مقداری میوه باشد یا لقمه‌ کوچکی که درست کرده‌ایم. میان‌ وعده‌ها متناسب با فصلی که در آن قرار گرفته‌ایم، گستره بزرگی را دربرمی‌گیرند. معمولا میان‌ وعده‌ها نباید جایگزین غذای اصلی شوند و به سنگینی غذایی باشند که یا پیش از آن خورده‌ایم و یا پس از آن می‌خوریم. میان ‌وعده برای افرادی که در ابتدای رژیم‌های سخت لاغری قرار دارند می‌تواند بسیار مفید باشد. چرا که بدن آن‌ها به کاهش غذای مصرفی عادت نکرده است و این کاهش غذا به وسیله میان‌ وعده جبران می‌شود.

بهترین میان وعده برای افرادی که رژیم هستند

از سوی دیگر برای افرادی که وقت کافی برای غذا خوردن ندارند، میان وعده‌ها گزینه مناسبی برای جبران مواد غذایی از دست رفته هستند. بیمارانی هم که به دلیل توصیه‌های پزشک امکان خوردن برخی از غذاها را ندارند؛ می‌توانند از میان‌ وعده‌ها استفاده کنند. مقدار کالری و میزان پروتئین به کار رفته در هر ماده غذایی برای بیماران مهم است. شناختن میان‌ وعده‌هایی رژیمی که بتواند نیازهای این افراد را نیز پاسخ دهد، به آن‌ها کمک فراوانی می‌کند. به نظر شما با توجه به اهمیت سلامتی این افراد، بهترین میان ‌وعده برای افرادی که رژیم هستند چیست؟

بهترین میان‌ وعده برای ورزشکاران

ورزشکاران از جمله قشرهایی هستند که از رژیم‌های سخت غذایی استفاده می‌کنند. آن‌ها به دلیل برنامه تمرینی و اهمیتی که برای تناسب اندام خود قائل هستند، رژیم‌های گوناگونی را در برنامه غذایی خود می‌گنجانند. ورزشکاران به دلیل سوخت و ساز بالایی که دارند، پروتئین و سایر مواد معدنی‌ زیادی را در طول روز از دست می‌دهند. از طرفی مقدار کالری که ورزشکاران در طول روز می‌سوزانند، نیاز آن‌ها به مواد مغذی و پروتئینی را افزایش می‌دهد. برای ورزشکاران شناختن میان‌ وعده‌ای که تمام یا بخشی از این مواد را داشته باشد، مهم است.

برخی از این میان وعده‌ها بر اساس نوع ترکیبات عبارتند از:

  • میان وعده‌های سرشار از کربوهیدرات: مثل موز که شامل مقدار زیادی پتاسیم است، نان سبوس‌دار، غلات، سیب‌زمینی، تخم کدو، کره بادام زمینی، کراکر، شیرکاکائو
  • میان‌ وعده‌های سرشار از پروتئین: مانند پنیر محلی و میوه، تخم مرغ آب پز، شیک پروتئین، شیر شکلات. همچنین غذاهای سرشار از پروتئین (تن ماهی، نخود فرنگی، بادام، گندم سیاه، دانه سویا)، پودر پروتئین، ماست یونانی، ساندویچ مرغ، ساندیچ گوشت
  • میان ‌وعده‌های سرشار از فیبر: مانند پاپ کورن، آووکادو، انواع توت‌ها، سبزیجات برگ سبز، بادام، تمشک، بذر کتان، سبوس جو، عدس، کنگر فرنگی و سیب‌زمینی شیرین

آن چه در این بین دارای اهمیت است تناسب میان مواد معدنی است که ورزشکار باید دریافت کند. مقدار و میزان پروتئین، کربوهیدرات، فیبرها و مواد انرژی‌زا در بدن فرد ورزشکار به اندازه فرد معمولی است. بهتر است ورزشکار برای میزان استفاده از این مواد غذایی با پزشک تغذیه مشورت کند. زیرا ورزشکاران فعالیت‌های ورزشی زیادی را در طول روز انجام ‌دهند و جایگزینی صحیح مواد غذایی لازم است.

بهترین میان وعده برای افرادی که رژیم هستند

بهترین میان وعده رژیمی برای بیماران

اغلب انتخاب نوع غذا برای افرادی که دچار بیماری شده‌اند کار دشواری است. این افراد به دلیل ملاحظات پزشکی که دارند نمی‌توانند خیلی از غذاها را بخورند. در این زمان میان ‌وعده‌هایی که شامل مواد مغذی مورد نیاز بیماران است، کمک زیادی به بهبودی آن‌ها می‌کند. البته بیماران با توجه به نوع بیماری که دارند، باید از خوردن برخی غذاها اجتناب ورزند. یا با مشورت پزشک در برنامه غذایی خود از غذاهایی استفاده کنند که آسیبی به آن‌ها نرساند. به همین دلیل شناختن میان‌ وعده‌هایی که بتوانند در طول روز استفاده کنند، باعث می‌شود آن‌ها با بهترین میان ‌وعده برای افرادی که رژیم هستند ، آشنا شوند.

معرفی بهترین میان ‌وعده برای افرادی که رژیم هستند و بیمار، کار ساده‌ای نیست. چرا که این افراد بیماری‌های متفاوتی دارند و استفاده از یک الگوی واحد برای همه آنان کار اشتباهی است. به عنوان مثال برای افرادی که دیابت دارند، مواد قندی و شیرین توصیه نمی‌شود. این بیماران می‌توانند از تخم مرغ آب‌پز، ماست با توت، تکه‌های سیب، سالاد تن ماهی، سالاد لوبیا، مخلوط مغرها و دانه‌های میوه‌های خشک شده، ساقه کرفس و… استفاده کنند. یا افرادی که دچار کلسترول و چربی خون بالا هستند باید از خوردن غذاهای چرب پرهیز کنند. این افراد برای میان وعده می‌توانند از انواع میوه‌ها و غذاهای سرشار از فیبر، میوه‌ها و سبزیجات، نان و غلات استفاده کنند. نکته مهم این است که تمام کسانی که بیمار هستند باید زیرنظر پزشک و طبق برنامه غذایی از میان ‌وعده‌ها استفاده کنند.

بهترین میان وعده برای افرادی که رژیم هستند

پروتئین بارها؛ از بهترین میان وعده‌ها

پروتئین بارها گونه جدیدی از میان وعده‌های رژیمی هستند که با مواد اولیه پروتئینی ساخته شده‌اند و در انواع طعم‌های متفاوت در دسترس هستند. این نوع از پروتئین‌ها اغلب به دلیل فعالیتی که ورزشکاران انجام می‌دهند و نیازی که آن‌ها به پروتئین دارند؛ به عنوان میان‌ وعده مورد استفاده آنان قرار می‌گیرند.

فروشگاه گیشا اسپرت به عنوان مرجع رسمی انواع تغذیه‌های رژیمی، انواع پروتئین بارها را در قیمت‌های مناسب به مشتریان عرضه می‌کند.  به طوری که این میزان تنوع در طعم، برند و قیمت را در کمتر فروشگاهی مشاهده می‌کنید. اگر به دنبال میان‌ وعده‌ای مغذی و سرشار از پروتئین هستید، ما در سایت گیشا اسپرت این محصولات را در منوی پروتئین بار قرار داده‌ایم و شما می‌توانید در صفحه هر محصول آن را به سبد خرید خود اضافه کنید.