تست بوستر

مکمل تست بوستر چیست؟ چرا باید از مکمل تست بوستر استفاده کنیم؟ عوارض مکمل تست بوستر چیست؟ مکمل‌های افزایش دهنده تستسترون از چه موادی تشکیل شده اند؟ چه چیزهایی ترشح تستسترون را در بدن افزایش می‌دهد؟ آیا استفاده از مکمل تستسترون برای بدنسازان ضروری است؟  چطور می‌توان تاثیر مکمل تست بوستر را بر بدن سرعت بخشید؟ این ها همه سوالاتی هستند که قرار است در مورد آن‌ها به تشریح صحبت کنیم.

مکمل تست بوستر جهت افزایش حجم عضلات

تستسترون اصلی ترین هورمون در رابطه با رشد عضلات، افزایش میل جنسی و بهبود قدرت جنسی است. همچنین این هورمون بر سلامت استخوان ها نیز تاثیر گذار است و بر خلق و خوی شما هم کم اثر نیست. ورزشکاران رشته بدنسازی برای رشد ماهیچه های خود به دنبال راه هایی هستند تا ترشح هورمون تستسترون

را در بدن خود افزایش دهند، زیرا افزایش ترشح تستسترون برای یک بدنساز به معنای عضلات حجیم تر و با کیفیت تر و همچنین قدرت بدنی بالاتر است. همچنین استقامت بدنی یک ورزشکار را نیز بهبود می‌بخشد.

اگر به دنبال افزایش هورمون تستسترون در بدن خود هستید، حتما تا بحال تبلیغات گسترده شرکت های سازنده مکمل های ورزشی را دیده اید که به شما قول افزایش حجم عضلات با استفاده از تست بوسترها را می‌دهند. نکته مهم اینجاست که ما نمی‌خواهیم در مورد درمان های دارویی و یا جایگزینی تستسترون صحبت کنیم و همچنین راهکاری برای مردانی بدهیم که ترشح تستسترون در بدن آن ها کمتر از حد نرمال است و باید به پزشک مراجعه کنند، بلکه می‌خواهیم در مورد مکمل های ورزشی و غذایی صحبت کنیم که به گفته سازندگان آن شما را حجیم تر می‌کند و وقتی به آینه باشگاه نگاه می‌کنید شما را شگفت زده می‌کند.

اما سوال مهم این است که آیا واقعا تست بوستر ها کارایی دارند؟ بیایید به این سوال عمیق تر نگاه کنیم

تست بوسترها دقیقا چه کاری انجام می‌دهند؟

وقتی سن شما بالا می‌رود تغییرات ناخوشایندی در بدن شما اتفاق می‌افتد. در دهه سوم زندگی کم کم توده عضلانی شروع به کاهش می‌کند، قدرت بدنی شما مثل سابق نخواهد بود و دیگر آن جوان قدرتمند نیستید.

اما مقصر چیست؟ تستسترون در بدن شما بعد از سی سالگی کمتر ترشح می‌شود و مقدار این کاهش به ترکیب بدنی، سطح استرس و همچنین مزاج شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: چطور بهترین لگ ورزشی را انتخاب کنیم؟

تقویت کننده تستسترون یا همان تست بوستر، نوعی از مکمل های گیاهی به شمار می‌رود که هدف آن افزایش طبیعی هورمون تستسترون در بدن است. این مکمل‌ها معمولا دارای ریز مغذی هایی هستند که بدن مردان به طور طبیعی در آن کمبود دارند، مانند روی. همچنین ممکن است حاوی آداپتوژن‌ها باشند که این مواد به سازگاری با استرس و بهبود وضعیت خواب ربط دارند. کمبود و محدودیت خواب به کاهش سطح ترشح تستسترون منجر خواهد شد و در حقیقت داشتن یک خواب آشفته نشان از کمبود این هورمون مهم مردانه دارد.

تقویت کننده تستسترون می‌تواند با افزایش هورمون تستسترون در یک حد طبیعی یا با ارائه پشتیبانی غیر مستقیم هورمون کار کند. در هر صورت باید بگوییم این مکمل به شما در راستای رسیدن به سطح سلامت تستسترون کمک می‌کند و مزایای آن را برای شما به همراه خواهد داشت : ریکاوری سریعتر بعد از انجام تمرین، عضلات بزرگتر و قوی تر و همچنین افزایش میل جنسی.

عوارض تست بوسترها چیست؟

مانند چربیسوز ها و مکمل های قبل از تمرین مثل پمپ، تست بوسترها هم صددرصد بدون عوارض نیستند. وقتی به قفسه های یک فروشگاه مکمل ورزشی نگاه می‌کنید چند مورد مکمل آماتوری خواهید دید، اما قطعا اطلاعات مابقی آن ها برای شما مرموز خواهد بود. این به معنای نا امن بودن و داشتن عوارض بالا برای تست بوسترها نیست، اما شما باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

همیشه قبل از تهیه تست بوستر نقدها و بررسی ها را بخوانید و تقویت کننده های ترشح تستسترون را از شرکت های معتبر تهیه کنید. همچنین دوز توصیه شده را مصرف کنید و اگر به سلامت آن ها یا بدن خود شک دارید با پزشگ خود مشورت کنید. در ضمن شما نباید از تست بوستر یا هر مکمل دیگری انتظار معجزه داشته باشید، این تغذیه و ورزش شما در باشگاه است که بدن واقعی شما را می‌سازد و ترشح هورمون های عضله ساز را به سطح بالا می‌رساند.

اگر کاملا فرد غیر فعالی هستید یا از شدت تمرین بالا تمرین زده شده اید، قطعا افزایش ترشح هورمون رشد را مشاهده نخواهید کرد. این نکته خیلی مهم است که از تغذیه مناسب برخوردار باشید، شما باید کالری زیادی را به منظور عضله سازی دریافت کنید و همچنین از چربی های سالم در تغذیه خود به منظور افزایش و به تعادل رسیدن سطح هورمون تستسترون استفاده کنید. دکتر لاک وود در خاطرنشان می‌کند، داشتن یک رژیم کم کالری و همچنین روزه گرفتن، ترشح هورمون رشد و تستسترون را به اوج خود نخواهد رساند و این موضوع با استرس تشدید خواهد شد.

عوارض تست بوستر

آیا تست بوسترها باعث رشد عضلات شما می‌شوند؟

برای یک بدنساز مهم است که عضلاتش همواره در حال رشد باشند و کیفیت خود را حفظ کنند. به طور خلاصه جواب این سوال که آیا مکمل تست بوستر باعث رشد عضلات می‌شود، مثبت است. اگر یک رژیم غذایی معمولی همراه یک تمرین متوسط دارید، انتظار ترشح هورمون تستسترون را نداشته باشید. بلکه با داشتن یک برنامه غذایی و تمرینی عالی است که می‌توانید عضلات بزرگ و با کیفیت بسازید و ترشح خورمون تستسترون را به اوج برسانید. اگر می‌خواهید بدانید که چطور به وسیله تمرین به صورت طبیعی می‌توانید ترشح هورمون رشد را افزایش دهید، مقاله زیر را حتما مطالعه کنید

همچنین نکته مهم در داشتن یک رژیم غذایی مناسب جهت افزایش هورمون تستسترون، آمینواسید ها هستند. که ترکیبات پایه پروتئین ها بوده و نقش بزرگی در داشتن عضلات حجیم و قوی دارند. وقتی رژیم غذایی پر پروتئین با یک تمرین پر شدت ترکیب شود، حساسیت گیرنده های آندروژن بالا رفته و همچنین از اسیدهای آمینه جهت سنتز پزوتئین حمایت می‌کند و افزایش قدرت بدنی و ماهیچه ها را به دنبال دارد. پس کالری دریافتی، مقدار پروتئین و کربوهیدرات مورد نیاز را حتما با دقت بررسی کنید.

در بهترین تست بوسترها چه موادی وجود دارد؟

حتما متوجه وجود طیف وسیعی از مواد تشکیل دهنده در تست بوسترها شده اید. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از مصرف تست بوسترها بگیرید، بهتر است از پشتوانه علمی مواد تشکیل دهنده آن اطلاع داشته باشید. در ادامه لیستی از مواد تشکیل دهنده سالم برای ترشح بیشتر هورمون تستسترون را به شما معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: راهکارهای حفظ عضلات در دوران کات

شنبلیله:

شنبلیله بیشتر در تهیه پودرهای کاری، ترشی ها و خمیرهای گیاهی در هند به کار برده می‌شود. اما امروزه در مورد خواص آنابولیکی آن تحقیقاتی صورت گرفته است. مطالعاتی در دانشگاه تگزاس نشان می‌دهد که شنبلیله بر روی افزایش قدرت و حجم عضلات تاثیر دارد. این مطالعه بر روی دو گروه از افراد انجام شد و پس از هشت هفته افرادی که با این ماده تغذیه شده بودند رشد چشمگیری در قدرت بدنی خود بودند.

شنبلیه جهت افزایش تستسترون

زینک یا منیزیم:

اینها اغلب به صورت جداگانه در تست بوسترها یا در مکملی به نام ZMA استفاده می‌شوند. ZMA ترکیبی از مونومتیونین روی آسپارات  و ویتامین B-6  و منیزیم آسپارتات است. این ماده در مکمل های بهبود دهنده وضعیت خواب و تست بوسترها استفاده می‌شود. تولید کنندگان ZMA  ادعا می‌کنند که این مکمل بر افزایش رشد عضلات و کیفیت آنها و همچنین خواب عمیق تر استفاده می‌شود. کمبود این مواد معدنی در بدن ورزشکار بعد از دوره های شدید ورزشی هورمون های آنابولیک را کمتر ترشح می‌کند.  سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و سطح کورتیزول را بالا می‌برد و در نهایت باعث کاهش قدرت و عملکرد می‌شود.

آشوگاندا ( جینسینگ)

این گیاه علاوه بر افزایش سطح تمرکز باعث افزایش ترشح تستسترون شده و به عنوان یک تست بوستر شناخته میشود. این گیاه منجر به سازگاری بدن با استرس شده و سطح کورتیزول و اضطراب را کاهش می‌دهد . همچنین خستگی را نیز از بین می‌برد. با اینکه شواهد زیادی وجود ندارد، اما به افزایش ترشح هورمون تستسترون توسط آشوگاندا اشاره شده است. همچنین از این ماده برای بهبود سلامت جنسی آقایان و بانوان استفاده می‌شود.

جینسینگ جهت افزایش تستسترون

DAA

DAA یک اسید آمینه طبیعی است . برای رساندن پیام بین مغز و لیدیگ جهت تبدیل کلسترول به تستسترون عمل می‌کند. از نظر تئوری DAA  باید با بهبود سیستم پیام رسانی بین مغز و بیضه سطح تستسترن را بالا ببرد.

دانشمندان ایتالیایی دریافتند که افرادی که تقریبا ۱۲ گرم DAA را  به مدت ۱۲ روز مصرف کرده اند،۴۲ درصد از میزان تستسترون را افزایش داده اند. در مقابل ، مقاله جدیدی که در تحقیقات تغذیه ای منتشر شده است که هیچ گونه افزایش در تستوسترون در مردان تحت آموزش با مقاومت را بعد از مکمل ۳ گرم D-AA به مدت ۲۸ روز را مشاهده نکرده است.

آیا میتوان با تمرینات بدنسازی اثر تست بوستر را بهبود بخشید؟

مکمل های ورزشی هیچگاه جای تمرین پر شدت و تغذیه مناسب را نخواهند گرفت. تست بوستر هم از همین قاعده پیروی می‌کند. تست بوستر یک کمک کننده جانبی برای افزایش قدرت بدنی و افزایش توده ماهیچه ها به شمار می‌رود. تحقیقات نشان می‌دهد  تمرینات منظم قدرتی می‌تواند به تقویت سطح تستسترون شما کمک کند و رشد عضلات شما را در پی دارد و این یک رابطه برد برد است.

در ادامه چند ترفند برای افزایش سطح تستسترون را به شما معرفی می‌کنیم:

مکمل تست بوستر
  • قدرتمند شروع کنید :

تحقیقات نشان می‌دهد شروع تمرینات چند مفصلی مانند اسکوات، پرس سینه، پرس سرشانه و ددلیفت و به دنبال آن ادامه تمرین با حرکات تک مفصلی منجر به پاسخ آنابولیک بیشتر می‌شود.

-تمرین کوتاه، ولی پرشدت

سعی کنید تمرینات خود را بدن کاهش مقدار و شدت کوتاهتر کنید. سطح تستسترون بعد از تمرینات کوتاه مدت مثلا ۶۰ دقیقه بیشتر خواهد بود. دوره های استراحت را کوتاه تر نگه دارید. مانند ۳۰ تا ۶۰ ثانیه.

-بدن خود را غافلگیر کنید:

گاهی اوقات استفاده از سیستم های تمرینی مختلف مانند دراپ ست، سوپرست  و رست-پاوز میتواند فشار بالایی به عضلات شما وارد کند . در حقیقت به نارسایی عضلات کمک می‌کند و این راه رشد است.

انتظار معجزه یک شبه نباشید. صبر داشته باشید و به رژیم غذایی و تمرین خود پایبند باشید. از مکمل های مناسب بدن خود استفاده کنید. در استفاده از تست بوستر احتیاط کنید. با تمرین پر شدت و برنامه غذایی مناسب اثر آن را افزایش دهید. برای یک بدنساز باشگاه خانه دوم است، در خانه خود بهترین باشید.

منبع: Www.bodybuilding.com